fredag 15 mars 2013

Biltillverkaren

Cloetta, Sveriges och världens största biltillverkare, skall flytta produktionen av bilar till mina gamla hemtrakter sägs det!

Jo det är sant! Cloetta är störst av alla i världen när det gäller antal sålda bilar!
Tillverkningen av bilar skall flyttas till glädje för Ljungsbro och sorg för Gävle!


Reklam imponeras jag sällan av men den här tycker jag är lite smågullig på något sätt!

När jag skriver Ljungsbro väcks några ungdomsminnen!
I nedre tonåren cyklade vi, ett gäng grabbar, över skogen till Ljungsbro.
Vi var nyfikna på om det fanns några rara flickor där.
Ryktet sa så och visst var det sant!

Senare blev det moppe och då låg vi ännu bättre till, vi kunde nu erbjuda skjuts som var populärt!
Hade man " Kungamopeden " Puch Florida var man lite kung!

Grabbarna på orten var inte lika förtjusta i våra besök men det hände inget allvarligare än att de rynkade på näsan åt oss.

Några år äldre var det Roxenbadens festplats, mellan Vånga och Ljungsbro, som gällde!
Premiär på Pingstafton och sedan rullade det på över sommaren!

Det var tider det och livet lekte!

Nu leker livet igen, som " friherre", fast på lite annat sätt!

Trevlig helg o
Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Ibland är det lite roligt att bli nostalgisk och tänka på ungdomsåren. Även om det är sååå länge sedan. Men tänk vad roligt vi hade och viika små krav vi hade. Det var tider det. Men vi skulle inte vilja vara unga idag, det är säkert jobbigt och inte alls så kul som vi hade det. Nu sker ju mobbing och krav via nätet som kan bryta ner den starkaste. Stackars krakar. Man får hoppas att föräldrarna är medvetna om alla faror som dagens ungdoma utsätts för. Trevlig helg! Kram 3 M

    SvaraRadera
  2. Riktigt färska bilar är hur gott som helst! Men jag ska vara ståndaktig - trots att du frestas ;) Ha en bra lördagskväll. Kram

    SvaraRadera
  3. Visst var det roligt med moppe. Jag hade själv en vit Cresent -62. Jag körde 1800 mil med denna på tre år. När jag sedan köpte en SAAB 93 tre år senare, öppnades helt andra möjligheter. Birgitta var nog den första att åka med mig. Så visst är det bättre med bilar. Kram.

    SvaraRadera
  4. Mums:) Ahlgrens. bilar är så goda. Härligt att livet lekte både då o nu :-) inte är det helt fel:) Kram

    SvaraRadera