söndag 24 mars 2013

Bäst före

hade biopremiär i fredags och i går var vi och såg den!

Brasse Brännström och Kjell Bergqvist finns båda på vår favoritlista!

Mycket bra film som kan rekommenderas!

En stor portion humor men också lite underton av allvar!
Det är skönt och befriande att få skratta ut ibland!
Mitt eget bäst före datum inträffar i augusti då jag blir laglig pensionär!

Efter bion gick vi till Södra Sällskapet för en bit mat!
Jag har inte varit där tidigare! Det blev en positiv överraskning! Utsökt mat!
Jättetrevlig personal dessutom!

Naturligtvis glömde jag fota innan jag rört maten!
Först Toast Skagen sedan....
En fantastisk ryggbiff från Australien!
Mycket prisvärt!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Det lät som en riktigt trevlig fredag. Skulle också vilja se den filmen och det är nog som du skrev, humor med en underton.
    Kram o trevlig solig söndag.

    SvaraRadera
  2. Vilka festprissar ni är! Men det är ju helt underbart. Man ska leva när man lever, sedan är det för sent och så är det tyvärr för många. Vi har också pratat om att se den här filmen, verkar rolig och med bra skådisar. Så är det som du säger att, man behöver skratt ibland. Och då på ett riktigt sätt, inte konstgjort och framprovocerat av någon som tror han är rolig. Ibland är humor lite konstigt nuförtiden och ibland undrar vi om vi mist en del av den, för vi tycker många stand-upare inte är i närheten av att vara roliga. Vi skrattar inte iaf. Sedan finns det ju skrattkurser som skall göra människor friska!!?? Hur konstigt är inte det, hihi. Nej tacka vet jag trevliga underhållare som kan konster att locka till skratt på ett naturligt sätt. Kram 3 M

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, det var länge sedan vi var på bio, så den här lockar.
    Ha de gott

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig fredag Skratt, god mat och längtat till "strecket" Ha en lika fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  5. Det låter som man skall se den, bra skådisar också något att se framemot.....Ha' en solig söndag!

    SvaraRadera
  6. Vad kul med en ny svensk film. Jag gillar verkligen svenska filmer:) Bra skådisar är också ett plus då:)Den måste jag absolut se. Jaha?:) ni var också o åt god mat i helgen. Då är vi två om den saken. Ha en fin söndagkväll...vad som är kvar av den. Kram

    SvaraRadera