fredag 11 maj 2012

Mariestad

har jag besökt otaliga gånger under årens lopp!
Nu är jag där igen!
"Vänerns Pärla" är en trevlig stad, speciellt på sommarhalvåret!

Jag körde vägen söder om Hjälmaren via Katrineholm och Läppe!
Den vägen är faktiskt inte längre men mycket vackrare! Jag försöker i det längsta att undvika motorväg!

I Mariestad finns bra ställplats vid småbåtshamnen! Massor med platser och tillgång till El, Toalett och Dusch, om man så vill!
Det finns också en tiodagarsparkering som är gratis, kanon!

Centrum på nära håll, två stenkast!

Jag skall strax träffa kompisarna Sture och Lars framåt kvällen!
Sture och jag har känt varandra i 45 år, Lars och jag något kortare tid.

Vi ska på stan, intaga något gott och ha trevligt!
Kanske blir lite Hockey också!


Här står jag gratis med några grannar!

Mörka moln över Vänern tyvärr. En och annan regnskur men vad gör väl det när man ska ha roligt!

Kullerstensgatan upp bara så ligger centrum där!

Precis över vägen från bilen ligger såväl Räddningstjänsten som Kyrkan kan man vara tryggare!



Fortsättning på resan följer häng med!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en trevlig kväll med dina gamla vänner :)
    Ser trevligt ut där i Mariestad... ännu en bra ställplats att lägga på minnet.
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du står på precis samma ställe som oss! Vi drog vidare vid 11-tiden, norrut. Blev Kristinehamn, som är väldigt fint med välordnad Ställplats. Hoppas du hade kul med dina gamla kompisar. Det är konstigt att man har så mycket att prata med dem om. Vi hänger mer än gärna med på din fortsatta resa, kom med oss också. Kör försiktigt. 3 M

    SvaraRadera