tisdag 24 april 2012

Oskarshamn

har jag besökt måndag - tisdag!

Bilen hade stått stilla länge nog så jag åkte ner och hälsade på min kompis Dennis!

Dennis är Pappersordförande på Figeholms Bruk!

Jag träffade också hans rara familj förutom äldsta dottern som inte bor hemma men två döttrar var hemma liksom Helena!

På sen eftermiddag relaxade vi lite på närliggande hotellets SPA!
Det gamla badhuset byggdes om till ett superflott hotell men man behöll viss inredning bl. a. bassängen!

I botten av simbassängen är det nu bastuar och bubbelpool med de gamla kakelväggarna runt om! Jättefint!
Där huserade vi ett par timmar för att sedan gå till restaurangen och inta den traditionsenliga:
"Oxfilé Cafe De Paris"!

Dennis och jag har kört några "projekt" tillsammans så vi hade mycket att prata om och skratta åt!

Jag stod på parkeringen över natten, utanför deras balkong, sov jättebra efter en trevlig kväll!

Tack kära ni!

Ångbastu och vanlig bastu!



Ölen kom fram! Observera väggarna!

Bubbel!

Figeholms "Starke Man" utan jämförelser i övrigt!

3 kommentarer:

  1. Visste inte om att man hade något sådant i Oskarshamn, trots att vi bor så nära. Vi har ju bara 3,7 mil till Oskarshamn, men för oss är det Kalmar som gäller när "vi åker till stan" . Har blivit så bara. Timmernabben ligger mittemellan de båda städerna, men vi har aldrig känt oss hemma i O-hamn. Får kanske kolla in badhuset. Ha det! 3 M

    SvaraRadera
  2. Det ser väldigt trevligt ut där på hotellets Spa-avdelning...
    Oskarshamn brukar vi stanna till i då och då. De har gjort i ordning bra ställplatser vid gästhamnen (fastän på andra sidan vattnet) - lagom gångavstånd från centrum.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Såg jättehärligt ut. Inte dumt att ha kompisar lite här och var, så man kan få nya upplevelser! Ha dé!

    SvaraRadera