torsdag 21 maj 2015

Electrolux

kämpar tappert vidare i kampen mot Telia om vem som har den i särklass sämsta kundtjänsten och servicen!

Nu är de nära varandra och kanske snart lika usla!

Ja vad skall man säga!

I går kom servicebilen från Electrolux i Jordbro.
Jag har tidigare mycket dålig erfarenhet av dem.

2010 hade jag fyra besök av Electrolux i Jordbro.
De bytte allt som går att byta i ett kylskåp.
Electrolux och Solifer skyllde på varandra under resan.
Efter en månad konstaterades att det aldrig varit något fel på skåpet!
Solifer upptäckte då att det var laddaren i bilen som var boven.

Hade jag haft en spänningsprovare hade jag kanske upptäckt det en månad tidigare!

Elektrolux i Linköping gjorde bort sig i oktober förra året.
De kom inte ens på besök som var bokat!
De ringde ej kund, vilket de skulle gjort, utan en försäljare som inget visste och då strök de ordern.
Skandal!
Läs mera här!

Jag tänkte att servicen i Spanien kanske är bättre men provade kylskåpet.
Döm om min förvåning, det gick igång och fungerade hela vintern fram till maj!

Electrolux i Eskilstuna skickade förra veckan ut en figur som kliade sig i huvudet, var oförskämd, och åkte därifrån.
Ännu en skandal!
Läs mera här!

Nu var det Jordbros tur.
Grabben provade och provade.
Han konstaterade efter en och en halv timme att han nog måste beställa delar.

Fan trot!
Skratta kan man ju inte gärna göra och gråta har jag ingen lust med!

Fortsättning följer!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Trist med usel service... hoppas det ordnar sig den här gången!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt tråkigt med sån dålig service,Fy Skam för dom!
    Hoppas de lägger ner om de inte kan sköta servicen!

    Ha det gött ändå/Kram

    SvaraRadera
  3. Synd att ni fick så usel service:( Har haft lite problem med med vårat kylskåp i förra husbilen. Vi fick snabb hjälp av en riktigt duktig servicekille. Både kunnig och hade med sig en rad reservdelar som var gångbara. Felet var elektronikdelen som han bytte snabbt, sen bytte han även brännaren bara som en bonus:) skillnad på samma bolag!? Så ska det inte behöva vara. Du får ringa till Sundsvallskontoret:)

    SvaraRadera
  4. Vi hade bekymmer med kyl /frys i förra bilen. Men inga bekymmer med service firman. De var superbra att ha att göra med. Så Dala elektroservice kan rekommenderas.
    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera
  5. Som Kjell sa så har vi haft rikgit bra service när vi har haft problem i förra bilen:) Lycka till vänner. Kram till er

    SvaraRadera
  6. Om man inte klagar är man inte inne, allt enligt Fredrik Lindström & Skyffert. Nu måste du nog trösta dig med, att ha stigit till höjderna. Förlåt Lennart, men vad ska man säga, försöker bara trösta. Kram

    SvaraRadera