fredag 1 maj 2015

Brasan

värmde gott i går kväll!

Men först:
Vi har en mångårig tradition på valborgsmässoafton!
Sill och potatis!

OP Anderssson, Knäckebröd med ost, Ägghalvor, Färskpotatis, Öl, Gräslök, Matjesill, Tomater, Brinks gurka och Gräddfil!
En av mina stora favoriträtter!

På den gamla tiden cyklade jag till Brinks och köpte en hink med snabbsaltad gurka!
I dag finns de i hela landet!

Då köpte vi färskpotatis på burk men nu finns ju importerad som är rätt bra!

Efter den goda måltiden gick vi till elden!

Många barnfamiljer ute!

Det tar sig!

Elden värmde gott!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Ser gott ut! Just det där är lite kämpigt att få tag på här i söder, men det finns ju mycket annat gott. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Sill o Nubbe gör ju bara Gött!

    Ha en fin 1:a Maj

    Kram

    SvaraRadera
  3. När jag läste ordet saltgurka, så poppade den där underbart goda saltgurkan, som fanns fanns i en tunna vid ett stånd på västra torget i Jönköping, upp i mitt minne!!! Det var i början av 60-talet och jag gick i Flickskolan som låg alldeles bredvid torget. På lördagar hade vi en "långrast" mellan 11 och 11.15, och då passade jag på att sticka ut till torget och köpa gurka, som jag sen åt som "godis"! Ja, tänk vad en1.a maj blogg kan locka fram! Ha det gott! hälsar Inga-Lill

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag nästan lite småsugen, efter min skogsrunda i regn och kyla. Kram

    SvaraRadera