torsdag 9 januari 2014

Cykelstället

blåste loss när vi mötte stormen Sven vid Atlantkusten i november!

Vilka enorma krafter!
Jag trodde, som jag skrivit tidigare, att hela bobilen skulle blåsa bort!

Två skruvar hade vinden dragit rakt ut på ena sidan.
Vi hade kapell över cyklarna och det blev ju som en fallskärm och vindfångare!
Det blåste sönder och var bara att kasta!

Det blev värre under resans gång så vi höll tummarna hårt på slutet att vi skulle nå CFS.

Jag hade funderat en del på hur det var fäst och var inställd på att få leta upp en husbilsverkstad.
Ingvar som är delägare och allt i allo på CFS visste dock på råd.
Han tittade på det och trodde att det skulle gå att ta loss utifrån.
Så var det!

Stället är demonterat!

Vinden hade dragit skruvarna rakt ut, vilka krafter!
En skruv helt borta och en halvvägs!

På Marinan i Puerto Banus hittade jag skruvar som var lite grövre men med samma längd!

Återmonterat och gissa om jag är glad!

I vår nästa bobil ryms cyklarna inne, det blir bra!

Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Naturens krafter är enorma. Så bra att det var ganska lätt att fixa till det ändå! Håll i hatten och kramar.
    sv. och TACK för alla lycka till hälsningar. Klart det blir succe... bara det blir någon utgivinging överhuvudtaget :-)

    SvaraRadera
  2. Aj då. Inget vidare när cykelstället lossnar. Kan gå illa när allt kan slitas sönder på husbilen...måste få fråga:) Står ni vid någon rehab anläggning där ni är nu?? Har inte riktigt förstått vart ni är och vart ni står stilla nu?? Kram

    SvaraRadera
  3. Det var som tusan! Illavarslande om cykelstället kan lossna. Men, det är klart markisernas bultar rör sig också. Det fick jag höra i våras när baksidan förstärktes. Det kan nog inte uteslutas att även cykelställets bultar behöver regelbunden översyn och kontroll.

    SvaraRadera
  4. Ja vinden kan ställa till med mycket den tyvärr !!
    Här har de lovat kallare väder nu o kanske lite vitt!

    Ha det gott i Värmen/Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid förvånat mig över att standardfästen håller. I min värld ser det alldeles för klent ut. Skönt att ni fick hjälp och att det löste sig. När du kommer hem väntar nya tider, i en ny bil och cyklarna inne i garaget.Kram

    SvaraRadera
  6. Naturens krafter kan allt ställa till det... skönt att det gick att åtgärda så pass enkelt...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att det inte blev värre och nog är det fint att kunna ha cyklarna inne. Det har vi på vår nuvarande bil och den är bar 6.80 lång :)
    Kram

    SvaraRadera