fredag 17 januari 2014

Bokläsning

ägnar vi oss åt en del! Fram för allt Irene!

Jag brukar läsa deckare men har nu kommit in i en period då jag vill skratta!

Jag började med en bok som heter: " En man som heter Ove ", och kör SAAB.
Skriven av en ung grabb som visar upp en stor livserfarenhet vid låg ålder!

Vi skrattade båda högt när vi läste den!

Nu håller vi på med ett gäng böcker skrivna av
Karin Brunk Holmqvist!

Vi har fått tag på sex böcker men det finns flera!

" Karin Brunk Holmqvists humor, berättarglädje och vana blick för vardagens komik har gjort henne till en av Sveriges stora underhållningsförfattare ".
Så säger expertisen och jag instämmer!

Jag skrattar högt när jag läser!

Vill ni lätta upp vardagen med ett skratt så rekommenderar jag varmt
Karin Brunk Holmqvist!

I går hade vi lite moln och någon lätt regnskur så det blev några sidor.
Samma väder i dag så det kan bli ytterligare några sidor.

Om man är på solsemester en eller två veckor så blir man ju förtvivlad om det kommer ett moln.
När man är borta så länge som vi är nu kan det vara skönt med lite omväxling i form av ett lätt regn!

Så länge det inte snöar klagar vi inte!

I dag passerar " Lennarts tankar "  troligen 150 000 sidvisningar!
Jättestimulerande att skriva när några läser!

Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Ja det passar ju då med lite läsning i det vädret !!
    Själv så läser jag nog mest tidskrifter om Bobilar :-)
    Det har liksom blivit ett av mina största intressen.
    Igår kom DA med,tråkig läsning att många blir av med
    jobben inom Pappers,förra veckan fick 64 st på KP gå.
    Svårt i branchen och man undrar vart vi är på väg ????

    Ha det gott i södern/Kram

    SvaraRadera
  2. Det kan vara skönt att det finns dagar, då man kan tro sig sätta sig ner o läsa en bok. Skön avkoppling. Visst är det också kul att någon läser och kommenterar på bloggen. Det håller jag med om. Det är det som sporrar en att fortsätta:)) Kram

    SvaraRadera
  3. Karin Brunk Holmqvist har undgått mig, så tack för tipset. Vi har regn idag och då passar det bra att läsa. Vi lyssnar mest på böcker - inte så tungt! Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Jag har så mycket böcker att lasta med, till de franska slotten i sommar, att jag är rädd för överlass. Kram

    SvaraRadera
  5. Åh En man som heter Ove är ju för rolig. Påminner lite om "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" Ett gott skratt förlänger ju livet så det skadar ju inte :D
    Ha det fint
    Kram

    SvaraRadera
  6. Boken om Ove lockade till många skratt... härlig avkoppling att läsa :)
    Visst är det kul med många läsare på bloggen... grattis till dina 150 000 sidvisningar!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så roligt Lennart att svärmor skickade med böcker som fick er att skratta det var liksom meningen eftersom jag själv haft så roligt åt dessa böcker.
    Kram på er båda synd att ni missat all snö hemma!

    SvaraRadera