onsdag 23 oktober 2013

Tekniken

är bra när den fungerar!

Jag ägnade en del av gårdagen åt navigatorn. Men vad hjälpte det!

Det blev i alla fall lunchpaus!
Stekt fläsk med löksås!

Lokala produkter skall värnas! Gott till middagen dessutom!

Middagen var inspirerad av Lithells i Sköllersta!

Som sagt. Tekniken är bra när det funkar!
Som så ofta är det den mänskliga faktorn som är den stora boven!

Jag fick meddelande om ny uppdatering och laddade ned en ny karta förra veckan.
När jag provade navigatorn i förrgår så gick det inte att knappa in Mariestad.
Efter att ha laddat ned kartan igen så var det lika illa!
Mariestad fanns inte på kartan och jag fattade ingenting!
Sent omsider upptäckte jag att jag flera gånger hämtat karta över centraleuropa, inte hela Europa som jag skulle ha!
Kopplar det fel i huvudet så kan det bli fel flera gånger!

Försökte ladda ned den rätta i går kväll men då bröts förbindelsen, mobilt bredband!
Är det inte det ena så är det det andra!
Fortsättning följer!

I dag  rullar vi vidare en bit!

Lev väl!

10 kommentarer:

  1. Så kan det vara idag med all teknik,man lär vara nästan IT-Tekniker !!
    Tur ni fick lunch idag med då för o lugna nerverna lite :)

    Ha det gott.....Kram

    SvaraRadera
  2. Tur du hade korven så du fick i dej nåt för att tänka vidare:-)) Kram

    SvaraRadera
  3. Husmanskost är gott, själv stekta jag blodpudding och fläsk. Hoppas att din GPS hittar Mariastad, en fin stad och ett gott öl. Kram, 3M

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det A och O med tekniken, bara så himla svårt att komma ihåg allt, när ens egen hårddisk (huvudet) börjar bli full och måste formateras ibland. Det värsta är väl att då försvinner alltid några filer och så är det kört :) Bara att börja om på nytt, jag har en extern hårddisk som befinner sig i Borås och det funkar ganska bra. Kör lugnt.

    SvaraRadera
  5. Vet precis hur det känns då tekniken strular! Men du lyckades i alla fall greja det själv. Jag får lov att ta kontakt med min måg som får agera support.
    Sv. Skönt att du såg på kartan hos mig att ni hinner undan vintern i Sverige. Här är det 13 grader varmt idag :-) Då gör det inte ens något att det är lite dimmigt. Fortsätt kör lugnt och försiktigt. Kramar

    SvaraRadera
  6. Fläsk med löksås, mums, till det behövs inte någon krånglig teknik.
    Vi hade problem med våran GPS när vi gav oss iväg men till slut fick vi super supporten från TomTom. Alltid är det något men det löser sig oftast till slut.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Trist när det strular... hoppas det löser sig.
    Fläsk med löksås, det är fint käk det... här blir det pannbiff med kokt potatis, löksky... och rårörda lingon... det är också gott :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Husmanskost kan man få här i Thailand oxå, men vet inte om den smakar lika gott som om man gjort den själv, tror inte det. Smaklig måltid!

    Må bra!

    SvaraRadera
  9. Jag hade problem i tre år med vår maximalt komplicerade navigator. Då kom sonhustrun och tankade ned "590 sidor" bruksanvisning och talade om hur jag skulle göra. Då funkade kordinaterna för mig som de ska. Stekt fläsk och löksås är bättre än över intelligenta prylar. Kram och fortsatt trevlig resa.

    SvaraRadera
  10. Det inget vidare när teknikprylarna inte funkar som de ska och som man förväntar sig. Vet ej vad du använder för gps och har inga andra tips än en iPad med appen IGO Primo som jag tycker är allra bäst. Vi använder två och har alltid en gps i reserv. Hoppas att det löser sig innan ni kör över bron.

    SvaraRadera