söndag 27 oktober 2013

Danmark

och närmare bestämt södra brofästet av Stora Bältbron där hamnade vi första natten utomlands!

Nu känns att resan har börjat på allvar!

Öresundsbron!

Nu har vi lämnat Sverige!

Tunneldelen före Kastrup!

Vi fortsatte en bit!

Kom till bron över Stora Bält!

Höga pelare på den också!

Bron från söder

där vi parkerade för natten!
Fricamping med el till datorn, fritt Wifi och WC på restaurangen!

Märks redan att det är varmare!
Vi behövde inte starta värmepannan i går kväll. Hade 21 grader i bilen.
19 grader när jag vaknade i morse, slog på värme i morse för att få varmvatten!
Så länge vi var i Sverige gick pannan varje natt!

I morse ifrågasatte jag danska ungdomars tidspassning.
Restaurangen var inte öppen på tid.
När jag senare satte på mobilen fick jag klart för mig att det var jag som hade fel igen!
Gamla tiden i bodelen!

I dag rullar vi vidare söderut för att landa någonstans i Tyskland!

Lev väl!

9 kommentarer:

  1. Vad spännande att resan börjat nu! Ta hand om er och njut :) kram stora barnbarnet.

    SvaraRadera
  2. Så då var ni utomlands nu! Kan ändå inte klaga på värmen här hemma heller just idag. 14 grader varmt och solsken! Kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni har kommit ur Sverige och den underbara långa
    resan mot varmare trakter har startat för er nu !!!
    Vi hade premiär idag med Frukost hos Ingvars butik i stan här.
    Vi tog lunch oxå efter att vi vandrat runt,hungriga ni vet...
    Korvarna smaka utmärkt oxå,perfekt shoppingrunda...

    Ha det gott o njut/Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt! Ska bli spännande att följa er här på bloggen.Ha det fantastiskt! Kram

    SvaraRadera
  5. På den platsen vid Stora Bältbron med den utsikten har vi också övernattat. Bra plats, det enda som störde var långtradarnas kylmaskiner. Nellie gillade också den platsen, där fanns gott om harpluttar som hon gillar.

    SvaraRadera
  6. Så härligt att vara på rull mot värmen, hörde på nyheterna att en ny "Gudrun" var på ingång.........härligt att då kunna åka iväg...

    Kör försiktigt!

    SvaraRadera
  7. Jag var lite orolig för er, med den takt ni började resan, kommer vintern i Norden att överraska er och med sommardäck på bilen. Vad skönt att ni nästan lämnat Skandivavien bakom er. En ny resa, ett nytt sätt att leva och bara njuta. Vi önskar er allt gott på resan. Kram från oss.

    SvaraRadera
  8. Jag gillade inte att köra under vattnet i den där tunneln. Glad var jag när vi kom ovan vattenytan o på bron:) Hoppas ni får en fin resa. Ha så trevligt. Kram

    SvaraRadera
  9. Ha en bra resa , måste var skönt att vara på väg mot södern och nya äventyr. Ska med glädje och intresse följ er på vägen. Hoppas så småningom kunna komma efter. Kram, 3M

    SvaraRadera