tisdag 15 oktober 2013

GRATTIS

säger vi till Camilla som fyller år i dag!

Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Vi kommer på lördag!

Kulturdag med mina kamrater Kurt och Staffan i går!
Vi brukar träffas med jämna och ojämna mellanrum för att intaga kulturupplevelser!

Först konst sedan matlagningskonst!

Pampig entrè till Konstakademin som har en pågående Carl Larsson -utställning!

Carl i arbete!

Självporträtt!

Porträtt av fadern som inte ser helt nöjd ut!
Det sägs att Carl tog en omväg när han måste passera den här tavlan!

Kolteckning av August som han också blev osams med

och fick stöd av av Selma som här ses på akvarell!


Snö på Drottninggatan i Stockholm i går!

Nej fy nu var det dags för matkonst!

Vi begav oss till anrika restaurang Kvarnen!

 Stekt strömming med potatismos!
Det är riktig mat det!

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Vi har varit i Sunborn och tittat in i Carl Larsson gården:) Det var en trevlig upplevelse. Utställningen var säket bra också. Han var duktig. Kram

    SvaraRadera
  2. Viss konst kan ju va fin,min Farbror var konstnär så man har det i blodet !!
    Ändå gör jag inga tavlor,inte än vad jag vet....

    Går hellre då på matkonst och dricker gärna nåt gott till !!
    Trevligt med snö i Stockholm,dags att dra då kanske......

    Ha det gott...Kram

    SvaraRadera
  3. Det sista var bäst för min del, stekt strömming och potatismos. Hoppas du fick riktigt goda lingon till också. Kram

    SvaraRadera
  4. Snö i stan, vad hade hänt där?
    Kvarnen är ett trevligt ställe.
    Kram

    SvaraRadera