torsdag 8 augusti 2013

Utförsäljningen

via " nätet " går som tåget fast bättre!

Några exempel från senaste tiden!

MC- Hjälmar!

Sju stolar från IKEA!
Det tog en vecka, längst hittills, men så ringde en tjej som skulle ha barndop.
Hon hade kommit på att det var brist på stolar och blev superglad över att de fanns kvar!

En grabb köpte skottkärran och

köpte Globen av bara farten!

Sista delen av hemmakontoret gick i går!

Jag tycker det är jätteroligt att användbara saker inte behöver kastas samtidigt som man kan glädja andra!
Priset är inte så viktigt!

Jag har samlat " överblivet " i en hög under Carporten!
Alla som kommer och hämtar något de köpt erbjuds att plocka gratis i högen!
Samtliga har tagit något och högen har minskat betydligt!

Nu får jag snart börja rota där själv om jag skall hitta något mer att sälja!

Lev väl!

8 kommentarer:

  1. Tänk att försäljningen går så bra även nu i semestertider. Jättekul. Kram, 3M

    SvaraRadera
  2. Ja du är en riktig hejare på att kränga iväg det mesta !!!
    Du borde bli auktionist på din fritid sen.....

    Det kommer ju bli en tid över så att säga !! Kram

    SvaraRadera
  3. Intressant med honom som köpte skottkärran och jordgloben, aningen jobbigt sätt att resa med.

    SvaraRadera
  4. Blir så full i skratt varje gång jag läser om din försäljning och cykelturer med era saker hahaha Skönt att du har kört så många gånger, för nu regnar det ordentligt. Bra gjort Lennart.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad du jobbar o sliter. Det är klart att ni måste sälja när ni ska flytta fr hus till en 2:a. Det finns ägare till allt:-) Det är väl tur det, Kram

    SvaraRadera
  6. Du är duktig Lennart. Jag har försökt sälja mitt AL-KO MC ställ på blocket. Jag har haft det ute i över två månader, men icke sa Nicke. Stället är i nyskick och jag begär en tredjedel av nypriset. Jo en kund var på väg att hämta det, men vände hem igen för äktenskapets skull. Lycka till med det sista du har kvar. Kram

    SvaraRadera
  7. Så bra att gamla saker kommer till användning! Vi har också sålt massor på Blocket, och sedan köpte vi matborf och klaffstolar där.

    SvaraRadera
  8. Visst är det bra att Blocket och andra ställen finns!
    Kram

    SvaraRadera