söndag 25 augusti 2013

Klassträff

var det dags för i går!  I Vånga där allt började!

Vi har träffats vart femte år sedan vi slutade grundskolan 15 år gamla!
Jag har förstått att vi därigenom är ganska unika.
Många jag har pratat med har träffats någon gång och så har det inte blivit mera!
Detta var alltså den tionde gången vi möttes!

Vi äter trerätters!

Ingen alkohol, vi skall prata minnen!

Vi sjunger lite också........

hellre än bra!

Sedan blir det kaffe!

Tårta därtill!

Därefter ser  vi ganska belåtna ut!

Men då blir det påtår!

Ser jag konstig ut? Kan bero på att jag sjunger!

Vi är alla ense om att vi har jättetrevligt och ser fram emot nästa träff!
Vi var 21 av 28 möjliga, några har ju tragiskt fallit bort genom åren.

Tror ni inte att jag åkte in i kommittèn inför nästa tillfälle!
Jag som har klarat mig i 50 år!
Jag hotade med att förlägga nästa träff i Spanien men det fick motsatt effekt!

Jag sov tryggt i natt mellan församlingshemmet och kyrkan!
Vaknade nyss av att det " knäppte " i bilen!
Solen värmde tak och väggar!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Ser ut som ni fick en trevlig kväll! Nu ska jag snart bege mig med mina svampar till Hembygdsgården... ses sen :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst hade vi trevligt Lennart, alltid lika kul att träffas ;o)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni kunnat hålla ihop klassen under så många år och på så goda grunder. Tyvärr tillhör min klass de andra, en enda träff sedan 1962. Kram.

    SvaraRadera
  4. Kul att ni får ihop det så bra. Själv har jag aldrig varit på klassträff. Jakob däremot har klassträffar var 3:e år men han brukar inte kunna närvara så ofta, kanske det blir i år när vi nu är i närheten av hans hemtrakter i Schweiz.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi har aldrig klassträffar. Ni verkar ha haft kul ialla fall:) Kram

    SvaraRadera