onsdag 20 februari 2013

Mobiltelefonen

används numera till det mesta!

Kamera hade jag nästan glömt att jag har!
När jag letade efter en sladd till navigatorn så hittade jag kameran!

Varken avancerad eller stor men dock en kamera!
Bilden tagen med mobilen!

Denna använder jag bl.a.som kamera!
Bilden tagen med Canon!


Kamerorna i mobiler är numera så bra att de duger för det mesta! Jag som amatör klarar mig ganska bra!

Skall man ha kamera med så blir det en laddare till och lite kablar med på resan, besvärligt!
Fördelen med mobilen är också att den alltid är med, kameran var ofta inte med då man skulle vilja ha haft den!

Jag har mobilen till allt, klocka, ringa och svara, e-posten, kamera,  kalender, adresslista, väckarklocka, påminnelser och äggklocka!
Surfar: Nyheter, väder, tidtabeller, betala räkningar, boka/köpa biljetter m.m. !
Praktiskt!
Bara en sak att hålla reda på i stället för en hel hoper med prylar!

Tänk vilken teknisk utveckling det varit under vår livstid!
När jag var barn hade vi inte ens vanlig fast telefon!
Jag cyklade tre kilometer och frågade en kompis om vi skulle leka!
Nej han hade annat för sig så det var bara att cykla hem igen!
Så var det ju vad man än skulle göra, gå, cykla eller åka skidor

Samtidigt har vi ju gjort oss väldigt beroende av tekniken!
Funkar det inte blir det fullständigt kaos!

Så.............
vissa saker var bättre förr!
Ju förr desto bättre!
Men det tar vi en annan gång!

Frost på fönstret i uterummet! Fotat med kameran!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Håller med om att mobilen får fungera som allt. Jag blir lite less på mig själv när jag ofta fotar med mobilen. Det blir bättre bilder med systemkameran. Men då är den så stor...det är väl därför mobilen får fota:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk så olika vi tänker... haha... jag som nästan alltid glömmer mobilen, men aldrig kameran :) OM jag kommer ihåg mobilen, så har jag oftast glömt att ladda den.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar min kamera och skulle gärna vilja växla upp något med både ett nytt teleobjektiv och ännu vassare kamera. Jag hittade ett kamerahus i en annons och allt var fantastiskt till dess att jag kom till priset som var lika med åtta styck iPhone. Jag tycker mobilerna är så "flippriga", rätt som det är är man på något annat. Mobilerna är ju inte till för att ringa med längre. Visst har kamerafunktionen blivit riktigt bra. Kram.

    SvaraRadera
  4. Själv använder jag aldrig mobilen, att fota med, för mig är mobilen en telefon. Någon gång använder jag internet för att gå i och kolla mail.
    Gillar inte att läsa på så liten skärm. Men jag skulle inte kunna vara utan telefonen, bara här i Marocko där vi har den avstängd, alldeles för dyrt med samtal.

    SvaraRadera
  5. Vi håller med, har man vant sig med en smart mobil så är man fast en gång för alla. Vi använder den till allt även för att fotografera. De flesta bilder tar vi dock med systemkameran. Men många foton tar vi också med mobilen, den har vi ju alltid med oss. Fotar också en del med IPaden, men inte så mycket. Vi tycker också att iPaden är näst intill en lika omskande tillgång som när vi fick första Iphonen.
    Men visst har våra kommunikations vanor förändrats enormt under vår levnad. Som flicka jobbade min mor på telegrafstation och kopplade samtal med trådar, min första mobiltelefon tog upp halva bagaget i bilen och nu gör vi allt med våra smarta mobiler. Vilken utveckling! Kram, 3M

    SvaraRadera