lördag 10 december 2011

Jag trivs bäst

i Travelmaster, nära havet vill jag stå!

När vi fick hämta nya bilen i maj så sa jag till Irene att jag skulle skriva en ny text till Lundells berömda låt. Jag har inte  kommit längre än vad som framgår ovan, tiden går så fort. Men man vet aldrig kanske lossnar det.
Nya bilen har gått 2 000 mil sedan mitten av maj. Jag har sovit 101 nätter i husbil i år, inräknat förra bilen april - maj. Irene något mindre då jag åker en del själv då hon arbetar. Jag har också arbetat lite och bott i bilen.
Det har fungerat perfekt, några småsaker som gått sönder, nästan inget att tala om.
KABE är en dyr bil men fylld med gejor så att man skall trivas. Det är nästan mysigare i bilen än hemma, men på 12 kvm. Vi tycker det är bra att lära sig lite "compact living" och t. ex. spara på vatten.
Nya bilen kostade dubbelt så mycket som den förra, (Solifer), men med risk att få på moppe säger jag att den är värd det.
Det är en helt annan komfort och kvalité ner till minsta skruv.
Nu är den avställd så nu blir det att leva på minnen ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar