tisdag 7 januari 2014

Boule

är en utbredd sysselsättning, inte minst bland bobilsentusiaster har vi förstått!

Vi har haft klot, som jag fått, liggandes hemma i många år utan att de kommit till användning!
Vi tog med dem på resan för nu skulle det bli av minsann!

Tänk vad dagarna går, det tog nästan tre månader innan vi kom till skott!

Framåt kvällningen i går, när ingen såg oss, provade vi på!

Några stilstudier!




Det var riktigt roligt så det blir mera övning!
Jag skall arrangera en Bouletävling i Sverige till våren så vi måste träna upp oss!

Lev väl!

måndag 6 januari 2014

Motion

får vi genom dagliga långpromenader, ibland cykel!

Det går nästan inte en dag utan besök på stranden!

I går hade vi helt blå himmel och 19 grader, vi satt ett par timmar i solen och läste!
Efter det blev en promenad in till Marbella!

Om man inte är nöjd med gång och cykel så finns det träningsredskap!
På flera ställen längs strandpromenaden mellan Puerto Banus och Marbella är de utplacerade!

Många som provar på!

Såväl gamla som unga!

Flera varianter

för olika slags övningar!
Blir man trött så finns viloställen!

Sedan är det dags

för nästa pass!

Sedan vila igen!

I dag har vi blå himmel och det utlovas 21 grader i skuggan!

Lev väl!

söndag 5 januari 2014

Skaldjur

åt vi hemma i går kväll!

Först blev det promenad till marknaden, det var ju lördag igen!

Många flanörer att skåda!

Bra väder!

På hemväg handlade vi skaldjur!

Välsorterad jättestor fiskdisk i stora affären!

Dukat i bobilen!

Guacamole, Vitlöksbröd och ett gott vitt vin därtill!

Bekvämt att äta ute ibland men det är alltid godast hemma!

Lev väl!

lördag 4 januari 2014

Köpcentret

fick ett besök i går igen!

Växlande molnighet, uppehåll och 18 grader!
Vi strök tankarna på havsbad och tog bussen till La Canada!

Mycket att titta på. Var skall man börja?

Tomten hade bytt kläder!

Granen kvar plus lite annat!

Stora öppna ytor mellan affärsskeppen!

Bärkassar i stället för klappar under granen!

Många som passade på att handla på rea! 50 % på många varor dock inte iPad!

Inga stora inköp men en god lunch blev det!

Så gick den dagen!

Lev väl!

fredag 3 januari 2014

Stekhäll

har vi tittat på flera gånger i närbutiken!

Vi blev tillräckligt nyfikna och köpte en i går!

Så ser den ut på bild!
Sparar kartongen som bra förvar med handtag!

Började med att bränna av den med olja!

Sedan blev det färsbiffar

med råstekt Potatis, Lök och Sparris!

Bra att kunna laga mat ute och slippa oset inne i bobilen!
Vi har bra köksfläkt men den tar ändå inte allt!

Temperaturen regleras lätt och snabbt såväl upp som ned!
Den verkar rätt bra och kommer nog till nytta många gånger!

Gårdagens lunch kostade lika mycket som dagen innan på lokal, då är stekhällen inräknad!

Lev väl!

torsdag 2 januari 2014

Sandslott

har vi sett många olika genom årens lopp!

Detta är nog ett av de mer avancerade byggena vi skådat!

Det måste ta en del tid att bygga!

Sedan måste det underhållas!

Vi kände för promenad i går så vi gick in till Marbella!

Där intogs en utsökt Tapas-lunch!
Provade fem olika!

Vi var sena i går så lunchen blev på eftermiddagen och var så mäktig att vi inte orkade någon middag!
Lite nötter bara på kvällskvisten!

I dag är det växlande molnighet som gäller. 16 grader just nu!
Solen gick upp 08.36 och går ned 18.20!
Mörkt mellan 19.00 och 08.00 ungefär!

Lev väl!

onsdag 1 januari 2014

God fortsättning

på det nya året!

Vi firade ut det gamla och in det nya året i natt!

Finväder på dagen i går!

Vi hade bokat bord på el PaTio två stenkast från vår boplats!

Först och vid tolvslaget, Cava!

Krabbsallad!

En god köttbit!

Gobit med Glass och Grädde!

Det nya året har nu börjat som det gamla slutade, blå himmel!

God fortsättning!

Lev väl!