fredag 9 oktober 2020

Solskenshistoria

måste jag få berätta i dag.

Efter förra veckans morgonpromenad på onsdagen kom jag hem med bara en handske.

Dyra äkta skinnhandskar som jag fått av hustrun i julklapp fick jag minsann höra ett antal gånger.

På torsdagen cyklade jag samma väg o letade men hittade ingen handske.

På fredagens morgonpromenad så kom en flicka fram till mig och  sade.
- Hej!
Vi hittade din handske i går och hängde den på en stolpe.

Jag blev alldeles paff och förstod inte hur de kunde veta att det var min handske men så var det.
Två flickor cyklade iväg o hämtade handsken.

Under gårdagens morgonpromenad så kom flickorna ut på vägen utanför skolan och då frågade jag vem som hittade handsken.
- De var jag sa flickan i mitten.
Det var hon som gav mig handsken i fredags.

I går så träffade jag flickan så hon kunde få  hittelön.
Du får dela om du vill och med vem du vill sa jag.

Den här historien har jag berättat för alla som orkat lyssna sedan dess.
Jag tycker det är en vacker historia.


Mysigt att sitta i tältet o äta samtidigt som regnskurarna prasslar på taket.


Vi minns den härliga sommaren i höstrusket.

Se här.

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar