lördag 21 mars 2015

Mark Knopfler

är min stora idol!

Jag har följt honom sedan han slog igenom med " Sultans of swing " på 70-talet!

Jag tror jag har alla hans skivor inklusive all filmmusik han gjort!
Flera kartonger!

Självklart hängde jag på låset och köpte hans 8;e soloalbum!
Beställde den på "nätet" och den kom efter två dagar!

Recesenterna öser beröm över Mark och denna platta!

Grådaskigt väder i går så vi gick på kvartersbion!

Filmen handlar om en kvinna i karriären som drabbas av alzheimer.
Gripande och absolut sevärd!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Det sägs att Still Alice ska vara en bra film. Den måste absolut ses...så småningom. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Mark Knopflers musik, t.ex. den här låten är bra https://open.spotify.com/track/5yEeZBRk6ZZbLpU5JajXFA

    SvaraRadera
  3. Gillar oxå Mark, han är grym på gitarren.......

    SvaraRadera
  4. Håller med,Dire Straits m Mark Knopler är en av våra favoriter!
    Har många skivor med dom,härligt bra musik!
    Nästan i klass med kung "Olle" o gänget ����

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Mark Knopfler är även en av mina idoler... kanonbra!
    Läst recension av filmen och den verkar väldigt bra... kanske kan det bli av att gå på bio någon gång...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera