fredag 20 mars 2015

Arbetsdomstolen

ägnade jag gårdagen åt!

Denna gång på andra sidan skranket!
Jag brukar sitta domare ibland men denna gång var jag inkallad som vittne!

Tog några stockholmsbilder innan jag gick in!

Söder i morgonsol!

Omdebatterade Slussen i motljus!

Pampig ingång till AD!

Tvisten handlade om pappers kollektivavtal och system med lokalavtal.
Eftersom jag är medskyldig till avtalen fick jag ge min syn på vad som skall gälla!


Lite skillnad att vara vittne mot att vara domare.
Jag har varit med om båda några gånger så jag var lugn.

Som domare har jag sett många nervösa personer i vittnesstolen.
Inte så lätt, särskilt om det är första gången.

Jag minns själv när jag skulle leda en studiecirkel för första gången.
Jag var nervös och spänd inför mötet med 8 personer i cirkeln.

När jag första gången skulle upp i talarstolen och prata inför flera hundra personer var jag också spänd.

Naturligt att vara lite spänd när det är debut i olika sammanhang.
När man väl gjort det en gång så går det lättare!

Lev väl!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick vår väg,annars finns det ingen Rättvisa alls!
    Men den försvinner ju mer och mer i vårt samhälle!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Det känns säkert kul att vara tillbaka o jobba lite igen:) Kram

    SvaraRadera