söndag 9 februari 2014

Solen

lyste med sin frånvaro i går!

Första dagen i går, sedan vi kom till solkusten, som inte solen visade sig alls!

När himlen är grå så blir havet grått!

Det mäktiga berget syns inte!

Toppen är borta!

Syns inget berg men däremot en bobil!
Då och då övernattar bobilsfantaster på stora parkeringen bakom Lidl!

Förr när vi var på charterresa två veckor så blev man ju närmast desperat om det kom ett moln!
Nu är det helt annorlunda!
Om det är mulet en dag spelar ingen roll!

Skillnaden är att vi är här så länge. Det är ingen semesterresa utan ett annat sätt att leva och fördriva vardagen.

Så länge det inte kommer snö så är vi nöjda!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Ja nog tror vi att ni oxå vill ha lite moln o regn med !!!
    Variation skapar ju lite mer trivsel :-)

    Här hemma + 1 och lite snöblandat som variation!!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Trist med moln. Men det behövs olika väder för att sen njuta av dom fina dagarna. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag ser på väderleksprognoserna på ett helt annat sätt numera. Nu är det inte bara Sverige jag koncentrerar mig på. Nu ingår även Spanien, Portugal och Marocco. Tänk vad nya bloggvänner kan ändra på ens vanor. Såg att även ni skulle drabbas av molnen. De visade att där jag bor hade det bara varit 8 soltimmar i januari! Jag är ju heller inte på semester men nog skulle jag vilja ha liiiiiite mer sol nu! Kramar

    SvaraRadera
  4. Pia Hultgren (svt) visade på väderkartan att ni skulle få mycket regn. Vad skönt ni har det, att inte behöva bry er om blommor, gräsmatta eller några korta semesterdagar till förfogande. Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt med lite omväxling... och efter regn kommer ju solsken!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera