lördag 30 november 2013

November

månad lider mot sitt slut!

Vi skriver den sista november i dag!
November är den månad jag normalt gillar allra minst, mörkt och trist oftast!

I år har jag nog upplevt min bästa november någonsin!
Bortsett från första veckan så har vi haft strålande väder!


I går hade vi en riktig sommardag!

Gick till hallen och köpte en fisk! 

Kvinnan rensade, flådde och skar fisken i skivor!

Vi köpte grönsaker som är jättefina här nere!
Tomaterna minst lika goda som svenska!

Tänk att kunna vara ute och laga maten i november!

Irene stekte fisken!

Fina bitar!

Det var supergott!
Smakar extra bra när man kan sitta ute!

Jag kan bara inte låta bli!
Gårdagens solnedgång!





Behöver jag berätta att himlen är alldeles blå i dag också!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Jag måste säga att det nog varit den bästa november jag också upplevt fast jag är kvar i Sverige. Även om jag inte lagar mat och äter utomhus så har det varit en riktigt bra månad. Idag skiner solen och det ligger på nollstrecket. Så Anders varken slaskar eller braskar... så nu återstår att se hur julen blir.. vädermässigt... kan bli hur som helst! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja nog har ni det härligt där,det märks ju så klart !!
    Måste vara den bästa November som ni kanske upplevt.
    Här hemma oxå sol o blå himmel,runt noll idag !!
    Fisk är ju bara oftast såå gott.

    Ha en fin Adventshelg nu i den fina Solnedgången/Kram

    SvaraRadera
  3. Kan inte säga samma sak.....men här är varmt och skönt och skall så förbli.........

    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  4. Jag bara undrar sa Flundran, om Gäddan är en fisk. Nej den var dålig, jag undrar istället, när blir det vår, tur att uppleva det ni upplever. En 1:a adventkram till er

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att få bara vara och må gott i solen. Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar... så sorgligt när en god vän går bort alldeles för tidigt.
    Ni gör helt rätt - fortsätt njut av nuet och av varandra. Ser helt underbart ut!
    Kram

    SvaraRadera