tisdag 26 november 2013

Kyrkan

i Fuzeta gick vi upp till i går!

Finvädret var med oss!

Härligt!

Stor skillnad på sol och skugga!

På vägen upp passerade vi järnvägsstationen!

Kyrkan! Mitt i byn och högt upp!

När klockorna i tornet slår åtta slag kliver jag vanligtvis upp!
Det finns en kyrka till i närheten!
Den går några minuter efter så om jag vill kan jag snooza lite på morgonen!

Kyrkogården är inte som hemma!

En del gravar liknar våra men är mycket mer utsmyckade!

Merparten är små fack i en vägg!

Fullt på båda sidor!

Sex fack som är lediga!

Några har fått sista vilan i ett eget hus!

Kyrkorummet!

Kan berätta att himlen är blå i dag också!

Lev väl!

8 kommentarer:

  1. Förstår att ni njuter som det ser ut där,inte så svårt va??
    Förstod att Portugal är ett land som drar för Bobilister.
    Trevligt att se sig runt oxå,lite annorlunda gravar mot hemma.
    Men vi får hoppas att det får vänta länge till så vi får uppleva
    mer av det härliga Bobilslivet söderut!

    Ha det gott o njut för oss med :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vacker kyrkogård. Jag tycker mycket om att vandra runt på olika kyrkogårdar, så fridfullt. Kramar

    SvaraRadera
  3. Så vackert & härligt - Må så gott & Lev väl ni mé!

    SvaraRadera
  4. Det är ett annat tempo med jordfästningar där nere, ser att ni har det bra med sol och blå himmel.

    SvaraRadera
  5. Kyrkan påminner om mina minnesbilder från Lagos. Att ni har så fint utesittarväder, på svt Europakarta, ser det kallt ut även hos er. Vi hade minus 6 grader idag En stor kram.

    SvaraRadera
  6. Nog har vi fint väder med en underbar himmel! Nog ser begravningsplatserna annorlunda ut i katolska länder. Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Oj. Det första jag såg på dina bilder är...Hur blå himlen var på bilderna. Vad roligt att ni har så fint väder. Fortsätt o njut. Kram

    SvaraRadera
  8. Spännande att få se hur det ser uti andra länder... fin begravningsplats - verklig kontrast mot här.
    Vädret är också en kontrast.. idag mulet, +7º... ser skönt ut i solen hos er!
    Kram

    SvaraRadera