tisdag 24 september 2013

Hösten

kom plötsligt!

Vi har ju haft en kanonsommar ända in i september men nu blev det omslag i vädret!
Temperaturen sjönk nästan tio grader och vi fick den första " höststormen " i går!
Jag höll på att blåsa omkull när jag var ute och cyklade!

Ingen frost ännu men ändå lite höstfärger!
Som ni kan se så har löven börjat falla! 

Vårat hus bakom träden!

Fotat från balkongen!

Det enda positiva med hösten är de vackra färgerna i naturen och att man kan börja tända levande ljus!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Hösten kan ju vara fantastiskt vacker med alla färger i naturens sken !!
    Men det är bara en föraning om det som komma skall,Vintern !!!
    Inget ord man vill höra direkt,blir bara värre äldre man blir med snö o kyla....

    Hoppas denna vintern blir snällare än den som var...

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Då har vi lite fina färger att glädjas åt när vi kommer hem "snart"
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo nog faller löven och då blir det svårare att hitta ev svamp. Vi tänker testa lyckan idag :)

    SvaraRadera
  4. Hösten fungerar bra för mig ända fram till november. Det är den absolut värsta månaden på året. Då skulle jag vilja gå i ide. Men nu njuter vi av alla vackra färger ett tag.
    Ha de gott

    SvaraRadera
  5. Visst är det jättefint med höst färger:) Vackert att titta på. Kram

    SvaraRadera
  6. Denna veckan känns det som lite höst. Jag var upp till jobbet nu i kväll och startade lite underhållsvärme i Bobilen på grund av frostrisk i natt. Ps. På lördag ska Bobilen få komma hem igen, efter sex veckors värsta byggarbetsplats. Kram

    SvaraRadera