lördag 15 juni 2013

Vädret

är ett hett diskussionsämne. Speciellt under sommaren!


Jag måste få säga att jag tycker prognoserna för de närmaste dagarna oftast stämmer väldigt bra!
Det stämmer ofta på timmen när växlingarna kommer, det tycker jag är proffsigt!

Många klagar att det alltid slår fel men det tycker inte jag!
Däremot, om kvällstidningarnas prognoser om sommarvädret som utfärdas i mars, tycker jag inte!
Det blir ju bara löjligt!

Jag har tre olika appar i telefonen med väder som oftast säger ganska lika, vilken lycka!

Vi litade på SMHI, ( som ligger ganska nära ), när vi skulle till Kolmården och det gjorde vi rätt i!
Det blev precis som förutspåtts!

I dag har vi, som utlovats, vackert väder så när som helst rullar bobilen i väg!

Lev väl!

3 kommentarer:

  1. Birgitta fick upp på sin GPS ett "Stort svart moln". Nu blir det oväder, sa hon och det blev det i form av nästan storm och virvelvindar och trägrenarna kom farandes i luften ibland, men vi klarade oss. Det var nytt för mig att det fanns med i GPS´en. Kram plats 130 Cala Gogo.

    SvaraRadera
  2. Det där med prognoserna är ibland lite si och så, men vi brukar säga om vi missat att kolla på den. Vi får se imorgon när vi drar upp rullgardinerna. Något väder blir det i alla fall. Men ska man ut och åka är det en fördel att veta lite vad man skall ha med för kläder, eller också förbereda sig för alla typer av väder. Men det är definitivt en sak som berör alla och att man gärna pratar om det. Kram 3 M

    SvaraRadera
  3. Egentligen skulle man väl kunna titta på vädret när man vaknar på morgonen...men man vill gärna veta i förväg vilket väder det ska bli. Vi sitter i husbilen och har svarta moln ovanför oss och det regnar. Men vad gör väl det när man ändå får vara i husbilen:-) Kram

    SvaraRadera