fredag 21 december 2012

Vintersolståndet

inträffar i dag klockan 12.12!

Det är den tidpunkt då solen befinner sig som längst söderut från vårt land!

I Stockholm går solen i dag upp kl. 08.43 och ned kl. 14.49!

Nu går vi snart sakta men säkert mot ljusare tider!

Varje dag jag är hemma blir det en lång promenad eller två!
När vi köpte husbil sålde vi personbilen, det fick räcka med en bil!

Många har hund men min bästa vän är ryggsäcken! Den är alltid med!

Returer bort och varor hem, funkar bra! När det är väglag har jag cykel med cykelkärra, då kan jag storhandla!

Samtidigt får jag lite motion vilket inte är fel!

Tog några vinterbilder på promenaden!


Det här trädet har ni sett under olika årstider! Nu i vinterskrud!


Vackert med vitt på träden!


Fint, men varför måste så mycket falla på våra hus och tomt!


Tittade in hos Caravanhallen och önskade alla God Jul o Gott Nytt År!
Jag har alltid blivit vänligt bemött och fått en jättebra service där!


Sedan jag drattat omkull härom året är det dubbat som gäller!



Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Underbart,äntligen lämnar vi mörkret och går
    mot ljuset igen !!!!
    Här snöar det idag igen,fast vi tycker att det
    räcker och blir över för längesen !!!

    Ha en God Jul.....

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med snötyngda träd. Förr åkte vi ofta skidor i skogen...något som jag saknar nu. Och dubbar på skorna borde alla ha, så lätt att halka till på isfläckarna. Här sandas det på gångvägarna, men förädiska isfläckar kan finnas där ändå. Visst är det nyttigt med promenader, både för blodtrycket och kroppen. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Det hörs att du väntar och längtar till ljusare tider och säkert efter husbils camping:) Du! det är bra att du har broddar. Det kommer jag också alltid att ha efter mitt fall i söndags.Jag kommer nog inte att våga gå ut utan broddar ett bra tag nu. Fina vinterbilder. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är! Behövs nog efter alla julborden du ätit!? Vi har inte vågat göra oss av med "lillebilen", vi bor ju på landet där kommunikationer är undermåliga. Utan bil klarar man sig inte, så är det bara, tyvärr. Kan ju inte åka med husbilen till läkare och tandläkare, som vi har i Kalmar 36 km bort. Men. Den vanliga bilen står långa perioder utan användning. Det är skönt att det äntligen vänder och man kan se framåt och slippa snön. Ha det så gott och kramar från oss på väg i husbilen (till Ronneby). 3 M

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att det vänder mot ljuset nu.
    Håller med dig, CaravanHallen är toppen.
    Har själv alltid broddar på mig när jag går till och från jobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att vi passerat det allra mörkaste och går mot ljusare tider :)
    Vackra vinterbilder, men trist att skotta...
    Promenader är härligt, men farligt utan broddar. Härligt för både kropp och själ :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag brukar säga att detta är en av de bästa dagarna på hela året. Bara veta att det blir ljusare och ljusare för varje dag i sex månader framåt. Nästan ofattbart vad snö ni har, mycket värre än i de djupa och mörka Smålandsskogarna. Kram Tomtefar.

    SvaraRadera