fredag 30 mars 2012

Norrköping

nästan på hemmaplan där har vi parkerat!

Vi står vid Centralbadet, bra parkering två stenkast från där svärmor Rigmor bor!

Under den här trippen ska vi träffa både gamla och unga!

På eftermiddagen tog vi en promenad i "Peking". Vi hann också med att ta en titt i Johannas, (barnbarn 2), lägenhet!

Industrilandskapet i Norrköping tillhör det finaste vi har när det gäller arbetaremiljö!

Holmentornet!

Sveriges största adventsljusstake, gamla Ångcentralen!

Motala ström!

Strykjärnet, tidigare textilindustri!

Tornet från andra hållet!

Här var jag på Gravkaffe 1986 när sista pappersmaskinen stängdes! Numera konserthus!

Strömlandskap!

Utsikt från Johannas fönster, Östra Station, härifrån åkte jag tåg till Arkösund med mamma och pappa!

I kväll bjuder Rigmor på min favorit tre S, Stekt Salt Sill det är riktig mat!
Svenska Nubbar och öl därtill!

Mor och dotter i köket!
 Mycke Lök ska de va!
 Vilken Sill!
                                         

Rigmor ser fundersam ut, det blev bra! 
 Min svägerska Anneli!


I morgon ska vi träffa de yngre framförallt födelsedagsbarnet från i onsdags!

Lev väl!

2 kommentarer:

  1. Många fina bilder - det har du gjort bra!
    Norrköping är faktiskt en fin stad :)
    (eller också är det jag som är partisk)
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina foton över Norrköping. Det är en fin stad vi har!

    SvaraRadera