söndag 25 september 2016

Sjukresekort

fick jag på ortopeden i samband med knäoperation.

Så ser det ut.

Kortet ger mig rätt att åka sjuktransport, (Taxi),  till och från olika sjukvårdsinrättningar.

Kortet gäller i två månader och innebär att jag åker för en egenavgift på 140 kr.

Jag använde det när jag åkte hem efter operation och tänker använda det i morgon då jag ska på kontroll.
Jag planerade ta bussen i morgon men då fick jag skäll av min fru.

Tänk så mycket bra vi får för våra skattepengar.

Det blev en liten promenad i går också.
Som någon sade:
" Det blir bättre och bättre dag för dag "!

Lev väl!

3 kommentarer:

  1. Tja, det beror väl på om man har 140kr annars så spelar det ingen roll om man får ett sånt kort. Vore bättre om allt som hade med sjukvård att göra var gratis. Borde fungera om man la ner en massa annat som egentligen inte behövs. Staten borde fokusera på hälsa och utbildning.

    SvaraRadera
  2. Många äldre pensionärer har inte ens råd med det!
    Fast dom jobbat och slitit i många år så hårt!
    Dagens utveckling med fel herrar som styr :-)

    Ha det gott o träna på.....Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har ett högkostnadskort som de stämplar i. Jag kommer aldrig i fas att dra nytta av det. Du måste äta upp dig igen, du har snart inget att hänga kläderna på.
    Krya på dig

    SvaraRadera