onsdag 5 maj 2021

SMHI

 tycker jag siar ganska bra vad det skall bli för väder.


Ofta kommer regnet ganska precis den timme som spåtts.


Spår väder ganska bra.


Arbetsklädd.


En dag i april hade vi alla väder som finns.

Många liknande har jag tagit.


Inte så kul.


I morgon blir det regn hela dagen.

Lev väl!

tisdag 4 maj 2021

Utflykt

till Hallstahammar.

Anledningen till utflykten var egentligen att jag skulle köpa lås till min nya cykel.

Jag visste från början at det inte ingick något lås.

De  hade massvis med olika lås i affären men inte det jag skulle ha.

Jag vill ha kedja ned nyckellås. Kodlås hade de men det är jobbigt när man inte ser.


ICA har öppnat ett nytt fik.


Men vi fikade hos tjejen som vanligt.


Flickan var trött efter läxläsnng och ville ej va med på bild.

Jag tog en Budapest.

Lev väl!

måndag 3 maj 2021

Soligt

men kallt i luften

Solen värmer gott.

Jag sitter gärna i tältet o äter när det går.


Kassler o rödvin går också  an.

På kvällen TV som vanligt.

Lev väl!

söndag 2 maj 2021

Cykelpremiär

hade jag första Maj.

 Jag fick hjälp mrëd kontakten och vilken skillnad det blev med motor.

Det går nästan för fort. Ovant  att cyjkla med tre hjul men det kommer..

Träning behövs.


Visst är det bra med El.

Den förra var mycket bättre,  men så är livet.


Lev väl!

lördag 1 maj 2021

Valborg

i går.

Vi var över 40 Bobilar

 Många-

Sjävklart åt vi Pizza.

Lev väl!

fredag 30 april 2021

Ögonläkare

 besökte jag i  går Stockholm.

Tågbyte i Västerås.
Hustrun o jag åkte samma tåg tillbaka.

Läkaren konstaterade att min syn var bra o jag fattar ingenting.

Ögat är bra men synen är sämre. Hur går det ihop.

Alltnog jag fick spruts nummer fyra o fortsättning följer.


Lev väl!




torsdag 29 april 2021

Mäklare

 träffade vi i går.

Tog tåget till Stockholn

Så ser jag ut när jag åker till Stockholm. 


Vi har en lägenhet till salu.

Vi köpte den 2013 och har bott i den i ett år sammanlagt sedan dess,

Processen är nu igång1

lev väl!