lördag 21 december 2013

Jollar

göre sig icke besvär i Puerto Banus!

Tog en promenad förbi hamnen i går!

Kostar nog mer än en bobil !

Stilig tvåmastare!

Strömlinjeformad!

Denna också!

Lite högre!

Det kostar inget att stå framför!

Ni ser väl att himlen är blå!

Denna är inte dålig!

Går säkert att bo i den!

Här också!

Men!
Vi föredrar bobilen i alla fall!

Lev väl!

fredag 20 december 2013

Buss

till jättestora köpcentret blev det i går!

Bussen tog oss igenom Marbella och ut till stora vägen där La Canada ligger!

La Canada är stort som en stad i staden!

Enorma ytor med hur många affärer som helst!

Jag är inte så intresserad av kläder så vi delade upp oss!

Jag tittade på julklapp till mig själv, men det blev ingen.
iPad Air var för dyr!

Vi har låga priser i Sverige på elektronik så det får vänta tills vi kommer hem!

I natt har vi vaggats av kraftiga vindbyar och belysts av månen!
Himlen är nu molnfri och skall så vara i minst tre dagar!

Lev väl!

torsdag 19 december 2013

Vattenpumpen

till anläggningens källa hade lagt av och fick lov att bytas ut!

Kranbil kom på morgonen!

För att lyfta rör!

100 meter rör , i 12 meters-längder, måste upp!

Sista längden med pumpen uppe!

Gamla pumpen skruvas bort!
Ingvar kollar så allt går rätt till!

Nya pumpen på plats!
Bara att lyfta tillbaka allt igen!

Det har varit torrt länge så gräset behöver vatten!

Lev väl!

onsdag 18 december 2013

Bästa platsen

vi stått på!

Ja den här platsen ligger i vart fall i den absoluta toppen!

Svårt att komma på någon plats vi varit på som kommer upp i denna klass!
Tänk vad bra det är att ha vänner! Vi är väldigt tacksamma över att vi får vara här!

Idealiskt läge är det också.
Nära till mycket och det finns massor att göra runt omkring, svårt att hinna med allt!

Vi parkerade vid den så kallade " Villan "!

Villan innehåller några gästrum och konferensutrymmen!

" Tornet " skojade vi om att där skulle man bo som pensionär!
Nu är vi nästan där!

Till villan hör en stor trädgård!

Vi har all den service vi behöver!

På andra sidan häcken ligger hotelldelen med stora poolen framför!

Berget tornar upp sig i bakgrunden!

Grillplats med möbler och tak om det behövs!

Villapoolen är tillfälligt stängd!

Medelhavet i söder!

Vi har nu flyttat några meter för att det är projekt på gång!

Vi står vid sidan av villan!

Cyklarna under tak!

Jag rekommenderar varmt ett besök på CFS!
Det finns inte plats för husbilar men det finns hotellrum och Bungalows att hyra!
Hög komfort till humana priser!

Jag återkommer med berättelse om anläggningen, klicka gärna på CFS så kommer ni till deras hemsida!

Lev väl!

tisdag 17 december 2013

Måndagen

ägnades åt lite vardagssysslor!

Promenad till Puerto Banus där Irene klippte håret!
Under tiden köpte jag julklapp till henne!

Vackra Julstjärnor utomhus!

Tillbaka hemma vid porten!

Fina blommor där också

eller hur!

Vi gick till närbutiken för att handla!
Bra med affär på några hundra meters avstånd!

Vill vi ha större utbud går vi, några meter längre, till Puerto Banus!
Den butiken är större än två  ICA Maxi!

Molnigt men uppehåll och 18 grader i går!

Lev väl!

måndag 16 december 2013

Berget

inbäddat i moln!

Toppen syns ej!

Växlande molnighet i går men inget fel på temperaturen 19 grader!

Tredje advent firade vi själva med Glögg och tre tända Ljus!

Lev väl!

söndag 15 december 2013

Marbella

promenerade vi in till i går!

Dagen började med Luciatåg!
Vi blev inbjudna av svenska skolan på luciatåg, kaffe med lussekatter!

Lucia på ingång!

Duktiga barn!

Sedan promenerade vi utmed stranden till Marbella!

Vackra blommor på vägen!

Kom till Apelsintorget i gamla staden!

Det gör skäl för namnet!
Lunchen intogs i solen på torget!

Smala gator i gamla staden!

Grannar kan ta i hand genom fönstren tvärs över gatan!

Orkar man inte gå så kan man få skjuts!

Men vi gick stranden hem också!

Promenerade omkring 1 1/2 mil under dagen!

Vilken härlig dag med underbart väder!
Växlande molnighet med 19 grader i skuggan!

Lev väl!