måndag 7 juni 2021

Firade

nationaldagen med sill o Färskpotatis.


Sill o svensk Färskpotatis är godis tycker vi.Färskpotatis köper vi gärna när den går under 100 per kilo.


Min mat ser ut  så,



Mysigt att sitta i förtältet.

På kvällen ko Aulis och tittade till oss.


Le väl!






söndag 6 juni 2021

Nationaldagen

firar vi i dag.


Sov mest hela dagen i går vaken på  natten så det jämnade ut sig.


De brukar va på Skansen.

Här  kommer något bra1

Nationalteatern

Den låten sjöng vi i Tyskland när vi var där för att äta Sparris.

Kamraterna från Mariestad o jag gjorde om texten o sjöng bland annat golvvärme i stället för Lägg av.

Min första nya KABE hade vattenburen golvvärne.

Det var den vi åkte i.    JÄTTTESKÖNT.


Lev väl!

lördag 5 juni 2021

Pizzadags

igen-

Vi bokade bord, satt inne och upplevde gamla minnen..

Gottt som alltid.

Den  allra försa på Westerqwarn.

Bagaren lät oss provsmaka.'

Lev väl!







fredag 4 juni 2021

Flyttade'

 några meter i går.

Först tog vi bussen till Hallstahammar  och fick vaccin.

Så har vi fått två sprutor och är klara. 
Vi flyttade några meter.
Längere bort från muren.


Lev väl1




torsdag 3 juni 2021

Öppen

 är nu gräsmattan.

Sol och inte en droppe regn har gjort susen-



Nu kan vi ta in hundra bobilar och hälften med El.

  
Visst är det grönt.

Sol och varma kvällar.


Lev väl!

onsdag 2 juni 2021

Flyt

 måste vi säga att vi haft senaste veckan.


Underbart väder.

Lätt molnighet på men uppehåll på förmiddagen.
Sol o kalasväder eftermiddag o kväll.

Vilket flyt!
Sålde lägenhet i Stockholm i slutet  av förra veckan , 
sålde min tvåhjuliga Elcykel  i förrgår och 
köpte en lägenhet i Norrköping i går.
De ni!


Lev väl!

tisdag 1 juni 2021

Skillnad

i hur det ser ut  mot i mars när jag började gå på promenader.


Grönt.


Vad det har växt..

Inte underligt som det har regnat,


Sålde min tvåhjuling i går.

Sorgligt men sant.


Lev väl!