torsdag 4 mars 2021

Två år

 sedan jag opererade ryggen.


Kanske det bästa jag gjort ihela  mitt liv..

Operation av spinal stenos innebär att man tar bort en del av kotornas bakre delar (taggutskott och kotbågen) för att skapa utrymme för nerverna i ryggmärgskanalen. Man tar även bort det förtjockade gula ligamentet och även de benpålagringar som uppstått runt intervertebralledena (smålederna mellan kotorna).


Tänk att jag inte kunde gå i sex års tid, fösta var det knäet sedan ryggen,  nu kan jag gå obehindrat så länge orken räcker.

Många bekanta har haft jätteproblem efter operation så jag är helnöjd o lycklig över den delen.

Så här skrev jag dagen efter.

Jag har fortfarande  inte känt det minsta ont sedan dess.

Jag rör mig o går  en långpromenad varje dag.

Hustrun kom med tåg i går.

Vi träffades i Kolbäck för lunch på Bellas.


Bra med Rullväska.


Kycklingrulle kan jag varmt  rekommendera.


Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar