måndag 25 januari 2021

Klenavägen

 bodde vi på i över 25 år.

Här klev jag av bussen varje dag som jag kom från arbetet/staden.
 

Stigen med rötter fick jag inte gå  på när det var mörkt.

Några   gånger gjorde jag det ändå.
Jag kom hem sent,  rund under fötterna.
Jag snubblade troligen på en rot och körde näsan i en annan,

Jag kom hem 05.00 på lördagsmorgonen och såg ut som en paket köttfärs i ansiktet.
Hur kläderna såg ut ska vi inte tala om.

På den tiden hade man en remsa när man skulle åka buss.

Jag hade lämnat Gullmarsplan 23.20 , enligt stämpel,  borde varit hemma före 24.00.

Jag tuppade förnodligen av en stund och vaknade av att jag frös.
Det var i  oktober..

Det var en grej så man får nog va glad att man lever.

Vi bodde i tredje huset.


Le väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar