onsdag 11 november 2020

Sällskap

 fick jag i går av hustrun som anslöt.

Vi hade stämt träff i Kolbäck för att äta Raggmunk o Fläsk på Bellas.

Supergod mat  som alltid.

Hustrun kom med buss från Hallstahammar.


Jag kom med buss från andra hållet.

Brukslinjen är ett nöje att åka med.
Jag frågade i våras om  de hade någon speciell utbildning eftersom alla är så glada, hälsar artigt och kör aldrig förrän alla har satt sig.

Nej  fick jag till svar;
Så här är det på landet.

Man bryr sig om varandra också.
Ni har väl läst historien om min handske som flickan hittade.


Så kan man se ut i dessa tider.

Jag har endast hållit avstånd 1 1/2 meter sedan i mars och inte märkt någon virus.

Irene köpte munskydd på Apoteket så jag provade.


Förra gången hustrun kom från Stockholm så gick hon på bussen i Hallstahammar,
Då säger chauffören;
- Du behöver inte handla något för det gjorde gubben i går!

Inte  så konstigt att jag trivs här!

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar