torsdag 22 november 2018

Massor

med Whisky heter en Engelsk film från 1949.

Det har jag nu.

Lyckes Wkiskyvänner.

Vännen Lasse erbjöd mig att vara med i ett gäng som skulle dela en tunna Whisky, det var så länge sedan att jag nästan hade glömt.
Lasse var i Scottland på utflykt, besökte ett distelleri, och beställde då en tunna som vi sedan delade på.

Tillverkad på Tullibardine för Lyckes Whiskyvänner.
Highland Single Malt.

I går var det leverans.
Lasse kom med ett antal kartonger.

Gamla kumpaner.
Lasse motpart, Runar medpart.

Jag bjöd på lunch och vi hann prata lite minnen.

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Benny o Rose-Marie22 november 2018 kl. 07:29

    Nu är du väl lycklig, då behöver du inte gå till butiken med den gröna skylten.

    SvaraRadera
  2. Trevligt med leverans! Whisky gillar jag (Helena) om den inte är för rökig ;)

    SvaraRadera
  3. Lagom till jul, men Kanske får du avstå ett tag med tanke på kommande operation ...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det värmer gott i magen med en liten virrepinne, gärna rökig för min del.
    Kram

    SvaraRadera