lördag 4 augusti 2018

Gamla

cykeln måste ju också få komma ut och luftas.

Det går tungt utan motor, man vänjer sig fort.

Irene och barnbarnet Saga åkte in till staden.
Jag som inte är mycket för att springa i stan stannade hemma.

Jag cyklade i stället till lite olika butiker och fyllde på förråden i bobilen. 

Engångs är bra när ingen vill diska.

För några år sedan hade jag på bloggen en fin dikt som Tage Danielsson många gånger läst.
Jag uppgav, som många andra, felaktigt Tage som författare.

Det skall vara Bosse Parnevik och ingen annan.

Vi ska inte klaga:
Pratade med Maria i Portugal i går som hade 40 grader i skuggan!

Lev väl!

2 kommentarer:

  1. Vi har haft varmt så länge att nu måste det svalkas ner lite....o den svalkan är på g hos oss. Tur vi slipper 40 grader. Kram

    SvaraRadera
  2. Vem som än skrivit det, så gillar jag dikten mycket! Borde vara något att tänka på för alla som tänker stödja ett visst parti (hm ... eller flera kanske ...)
    Skönt att den värsta värmen verkar klinga av - bara 23.8 just nu :)
    Kram

    SvaraRadera