onsdag 8 november 2017

IKEA

öppnade utanför Faro i våras.

Vi gjorde ett besök med Maria o Anders i går.

Man känner sig lite svensk.
Köttbullar med Mos, Lingon o Sås, mums.

Korven finns också.

Dessutom har de en hörna med svenska varor, jag köpte kaffe så jag klarar mig länge.
Kaffet är det enda som jag inte riktigt kan förlika mig med i Portugal.
Nästan allt annat är bättre tycker jag.

En annan svenskkändis har också öppnat.

Gänget, denna gång förutom Irene,  bakom en Legogubbe.

En svensk äter tårta.

Vi vilade med en stund vid Atlantstranden  utanför Faro.

På vägen hem så stannade vi till i Olhao för att byta batteri i min gamla Iphone.
Den är nu som ny!

Ytterligare en nyttig o trevlig dag.

Lev väl!

1 kommentar:

  1. Så bra att de har kaffe - det är ju ett måste och att släpa med ett halvårs förbrukning hemifrån, är kanske inte rimligt. Gott med köttbullar och mos - Ingvar, han kan han
    Kram

    SvaraRadera