lördag 5 november 2016

Alkohol

hade jag inte smakat på dryga tre månader fram till i går.

Den har väntat sedan i somras, i går var det dags att öppna o smaka.

Läkarna ville att jag skulle vara försiktig med alkohol sex veckor före och sex veckor efter operationen.
Då bestämde jag att inte dricka alls utan helt gå in för operationen av knät.
Från den 1/8 tills i går så drack jag inget starkt.

Jag tror att dessa förutsättningar kan innebära en lyckad operation:
Rökfri.
Snusfri.
Ingen alkohol.
Ingen övervikt.
Sist men inte minst, din egen inställning!

I går var vi hos vännerna Maria o Anders på lunch!

I denna lagas typisk lokal rätt, Cataplana.

I denna var det fisk o räkor bland allt annat.
Det godaste jag ätit sedan vi bjöds på torsktunga hos Maria för ett år sedan.

Värdinnan o Jag.

Värden o Irene.

Inte undra på att vi är glada!


Sedan kom efterrätten.

Tur att vi insisterade på att få GÅ hem, gissa om jag var glad.

Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Visst är inställningen viktigt. Jag brukar säga att om jag har lite att vara glad över så har jag mycket att glädjas över!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kan säkert vara bra att pausa från alkohol en period! Och att bland annat övervikt och rökning försvårar operationer är ju känt. Vi har nog aldrig pausat så länge som tre månader, men ibland kommer vi in i bättre perioder då vi tränar mer och är väldigt försiktiga med alkohol. Men när Peter fick ryggskott för ett tag sen slutade vi träna och då blir det mer vin ... Ska försöka ta upp träningen snart igen!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid lite lättare att gå när man är rund under fötterna. Bowmore är inte fy skam, den whiskyn gillar jag också. Klokt att hålla upp med alkohol under behandlingsförloppet.

    SvaraRadera
  4. Bra gjort,då är du väl värd en go Wirre!
    Ikväll blir det en go Irish Coffe :-)

    Ha det gott o njut.....BrasKram

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du tycker Frankrike är dyrt, för nu lever du billigt och gott igen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Då kan jag förstå att det smakade extra gott tillsammans med goda vänner!

    SvaraRadera
  7. Kan tänka mig att du är glad att ditt knä fungerar...speciellt roligt när ni är på resa, Härligt:) Kram

    SvaraRadera