söndag 28 april 2013

Stylisten

gav oss här om dagen en del arbete, det är vad vi ägnar oss åt detta veckoslut!

Så här får det absolut inte se ut!
Så kommer vi inte att ha det i fortsättningen heller!

Vi har en del att göra i varje rum.
Det handlar till allra största delen om att ta bort saker.

Då uppstår frågorna?

Vill vi behålla föremålet?
Har vi plats för det i lägenheten?
Kan vi få plats med det i källarförrådet?
Vill barn, barnbarn eller någon annan ha det?
Kan vi ge bort till någon annan eller blir det att kasta!

Vi har redan skänkt bort några möbler och det blir fler gåvor, troligen till välgörande ändamål!
Bara att ringa så kommer de och hämtar, smidigt!

Det blir många sådana diskussioner när man skall gå från fyra rum till två och nästan halva boytan!

I grunden är det positivt, att göra detta medans vi orkar och vi är mycket nöjda med vårt beslut!

Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Ja nu har ni lite o göra framöver men bara bra
    saker sen är ni fria att åka vart ni helst vill
    och komma hem när ni vill utan en massa måsten.

    Underbart !!!!

    Hälsningar fr ett fint ställe vi står på....


    Kram o lev Lyxigt..

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nu det tunga arbetet börjar, men barnen vill inte ha något, i alla fall inte våra. När vi flyttad Mats gamla mamma fick vi slänga nästan allt, för både hjälporganisationerna, auktuonsverk är lite kräsna. Det är tragiskt, men vad skall man göra. Det blir att slänga all nostalgi samtidigt som man röjer. Men svårt kommer det att bli. Vi har gjort det tidigare och vet, men måste göra det igen. Lycka till och välj det ni tycker om och får plats med. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  3. Att plocka och sortera skulle man behöva göra med jämna mellanrum, så slapp chocken bli så stor när man upptäcker hur mycket grejer man egentligen har!
    Vi brukar sälja på Blocket, vilket också är smidigt. Har några grejer utlagda för tillfället där och hoppas vi blir av med de, annars går det till sopstationen.
    Kram och Lycka till i sorteringen

    SvaraRadera
  4. För några år sedan, fick en Second Hand Butik, som jag höll med lokal och som vars mål var att ge bidrag till utsatta barn. Så fort det var något man inte behövde körde jag dit prylarna och kläder man inte ville ha. Man vill att det skall komma i rätta händer det man skänker bort. Nu har jag inte den möjligheten längre. Vet man bara att föremålen man ger bort, blir en slant till behövande, då kan det vara lättare att skiljas från sakerna än att bara kasta dem, det kan kännas tungt. Förstår att ni får många svåra val. Kram Småland

    SvaraRadera
  5. Oj oj, vilket jobb ni har framför er. Jag har sagt det förut. Det är inte lätt att flytta fr ett hus till lägenhet. För oss var det nog så mycket. Vi flyttade fr 250 km2 till 90!! Snacka om att vi fick rensa. Men det är skönt det också:) Lycka till. Kram

    SvaraRadera
  6. Det är ett svårt jobb det där att sortera och välja vad man verkligen vill ha kvar, så jag förstår att ni har en del att göra den närmaste tiden...
    Lycka till och ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sådan "röjning" är ju inte helt enkel, för mycket saker kan ju ha ett affektionsvärde... Lycka till med sorteringen. Kram

    SvaraRadera