måndag 8 april 2013

Oljebyte

var det dags för igen!
När jag ändå skulle lämna bobilen så var det lika bra att göra fukttest också.

Alma fyller två år i maj men fukttest kan göras den månaden och plus minus två månader!

Jag har alltid blivit väl bemött och fått bra service på Caravanhallen!
Absolut ingenting att klaga på!
Tänk att ha så bra service inom promenadavstånd! Man blir lite bortskämd!


Min "servicekille" !

Jag lämnade i morse och räknar med att hämta under dagen!

Lev väl!

10 kommentarer:

  1. Det känns bra när man har bra service på orten till husbilen. Vi har en bra husbils firma i stan. När vi skulle byta husbil...till en Kabe:) hade försäljaren räknat på:)) Så vi skulle få det priset fram till Nolia. Men efter några dagar ringde han o sa att han skulle måsta räkna om. En höjning på 45 tusen!!! Tror du vi bytte där? nej nej. Han brände sina skepp och bröt vårat skriftliga avtal. Så därför blev bytet för oss denna Knaus och 5 mil bort. Lite synd. Vi gillar husbilsfirman o killen som driver företaget, han är supertrevlig. Men det blev för mycket pengar och avtalsbrott...tyckte vi. Så bra serviece, och att hålla ord är ett plus såklart. Kul att allt är så för er och Alma:)) Kram

    SvaraRadera
  2. Det här med service och bra sådan där man kan lita på verkstaden, det är guld värt. Men tyvärr är just den här branschen lite eftersatt på den punkten. Det är otroligt många som absolut inte är nöjda med sin leverantör och de verkar bara vilja sälja, sedan är det slut på allt och bara prat. Men det är skönt att det finns undantag. Såg på Plus på TV att det var någon firma i Sthlm som hade misskött sig helt och fullt och då påpekade de också att det tydligen var vanligt i branschen. Det är ju tyvärr vår erfarenhet också, trots att det till sist efter bråk och stök ordnade till sig. Dessutom har Tumbo anställt en kille som vet vad service betyder. Han är duktig. Verkar din kille också vara. Kram 3 M

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Lennart, Caravanhallen är jättebra. Vi har gjort alla våra bilköp genom dom och i juni ska våran också dit på kontroll. Tänka sig, att "din" servicekille också är "våran" hihihi
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har tyvärr en helt annan uppfattning om Caravanhallen som tidigare låg i Upplands-Väsby där husbilen köptes. Jag har aldrig tidigare blivit så besviken som när vi skulle hämta husbien. Något som vi hade sett fram emot. Då var den inte leveransklar? De hade missat att beställa alla våra tillägg som skulle monteras på fabriken. Det slutade med att de fick sända tillbaka husbilen till Tenhult.
    Förra året beställde jag en fukttest samband med oljebyte och div. service. Först efteråt har jag insett att jag saknar dokumentation på fukttesten som jag troligen har betalat för. Kan ej se detta eftersom jag bara fick ett ospesat kvitto.

    SvaraRadera
  5. Bra med service på nära håll,spec.om de är seriösa oxå !!
    Det finns ju som sagt en hel del mindre oseriösa handlare.
    Vi har oxå bytt olja i vår,det gjorde vi i höstas innan vi
    körde bort den på vinterförvaringen så den fick stå med ny oil !!
    Då är det bara att köra när säsongen startar :)

    Ha det gott......

    SvaraRadera
  6. Härligt när man får bra service:)
    Kul att du varit i trakterna och ja Tommy han sköter vägarna finfint:)

    hoppas helgen varit bra:)
    kram Tina

    SvaraRadera
  7. Service är det viktigaste vi har på lager, brukar jag säga till kunderna. Men att ha så nära som du har, blir du nästan bortskämd. Kram

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  10. Bra när man är nöjd med sin verkstad och med bemötandet - Grattis!
    Tror du fått ett par skräpkommentarer - bra att det är lätt att plocka bort sån skit!
    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera