lördag 24 november 2018

Whiskyn

smakar alldeles förträffligt kan jag meddela.

Alldeles utsökt.

Vi valde ju själva hur länge och på vilka fat den skulle lagras.

Vi samlades på en krog i Stockholm och smakade en flaska efter tre år, det bådade gott må jag säga.

Mina förväntningar överträffades med råge.
Verkligen en dryck för finsmakare och jag har tränat en del under årens lopp.
När jag gick i pension så hade jag samlat på mig Single Malt från 55 olika distellerier.
Den samlingen sedan länge slut.

I tunnan en bild på Lyckes lantställe som också är Lasses föräldrahem.

Lite stark men med några droppar vatten så blir den perfekt.
Lagrad på sherryfat i elva år.


Anita o Peter kom upp på en kopp kaffe och fick då smaka på lite av
 ” Livets Vatten ”.

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Läste först "Lokes" på whiskeyflaskan :)) Det hade väl passat er :) Kram till er

    SvaraRadera
  2. Perfekt för whiskyälskare att ”få” egna tunnor

    SvaraRadera
  3. Säkert gott för dem som gillar whisky :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är ingen finsmakare av wisky, men säkert gott för den som är!

    SvaraRadera