onsdag 14 november 2018

Vård

ägnar vi mycken tid åt denna vinter.

Vi fick ställa in övervintringsresan och satsa på kroppsvård.

Irene blev med hörapparater för några veckor sedan.

Irene gör en dygnsmätning av blodtrycket.

För en tid sedan konstaterades att jag har Parkinson.
Tar medicin som jag tycker hjälper.
Med facit i hand kan jag nu konstatera att jag troligen har haft Parkinson i 10 - 15 år utan att tänka tanken tidigare.

Parkinsons sjukdom är uppkallad efter den engelske läkaren James Parkinson (1755–1824).


Spinal Stenos.

Efter tjat och ett bestämt uppträdande fick jag för en tid sedan tid till en Magnetröntgen.
Den visade tydligt hur det står till med min rygg.
Det  jag anat länge visade sig vara riktigt, ryggen är slut.
Nu väntar jag på nästa steg.

Sedan fem år har jag min tandläkare i Portugal så nu får jag hitta på något i Sverige.
Har inga problem men tar bort tandsten en gång om året.

Lev väl!

1 kommentar:

  1. Bra att du får så snabb vård ... men förstår inte hur du lyckas. När Lasse genomgick sina undersökningar tog det mellan tre och sex månader mellan varje steg i vården och min skadade axel tog ett år innan de ens ville röntga ...
    Kram

    SvaraRadera