måndag 19 september 2016

Gräsänkling

senaste dygnet.

Irene åkte med bästisen Åsa till Hasseludden för SPA.
Det gjorde hon helt rätt i!
Kan inte vara kul att sitta och titta på mig när jag ligger på sängen.

Hasseludden var nästan mitt andra hem under 80-talet och några år in på 90-talet.
Hasseludden var då LO-skola.
Vi hade ofta kurser, konferenser och möten där ute.

I dag är Hasseludden en SPA-anläggning med japanskt stuk.

Finns flera sätt att bada.
Här kan man simma ut i naturen även på vintern.
Jag provade en gång med toppluva på.

Många olika former av behandling finns att få.

Trevliga rum.

Vi bor ju " nära " varandra i bobilen stor del av året och det funkar jättebra, ibland är det dock nyttigt för båda att dela på sig lite.
Det finns ju stora möjligheter för var och en att göra sitt oavsett var man befinner sig.
Egentid som det modernt heter.

Lev väl!

9 kommentarer:

  1. Om en dryg vecka är vi i värmen o plaskar!
    Finns även Spa på hotellet,ska bli såå skönt.

    Ha det gott o krya på dig...Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har aldrig varit på Hasseludden, men man har ju hört om stället. Nån gång kanske det blir!

    SvaraRadera
  3. Det var väl skönt för Irene att få lämna hemtjänsten lite. Skönt var väl också, att gården kommit "till riktig nytta".
    Kram & Krya på dig

    SvaraRadera
  4. Det är skönt med egen tid ibland, när man själv får välja.........


    SvaraRadera
  5. Hej. Googlade lite på bl.a. Hasseludden och hamnade på din blogg. Läste att du varit där på 80-talet i fackligt arbete. Undrar bara: Kände du min pappa Klas Gustavsson som också var där genom facket på den tiden. Mvh Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna.
      Jag har svårt med namn så jag skulle behöva lite mer ledtrådar!

      Radera
    2. Klas Gustavsson från Bräkne-Hoby i Blekinge. Jobbade fackligt. Min mamma Ingrid och jag (Annika) var där och hälsade på. Jag var i tonåren då. Namn jag minns därifrån är Britt-Marie, "Svullen" (vet ej riktiga namnet) och Håkan.

      Radera