lördag 2 januari 2016

Nyårsdagen

var vi bjudna till Maria o Anders!

Katrin o Kjell var också där.
Vi träffades också förra vintern.

Anders, Katrin, Irene o Maria som serverar bubbel.
Till det en sallad med kyckling.

Anders, Katrin, Irene o Kjell.

En varmrätt som jag aldrig ätit i hela mitt liv.
Vi hade tagit halva när jag kom på att fota.

Torsktunga med räkor o ris.

Vilken rätt.

Maria är en riktig matmamma och bjuder portugisiska rätter.

Åh vilken dessert sen!

Kärnor av granatäpple.

Vilken fantastisk måltid.

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt liv! Påminner lite om mitt.
    Fast jag bor på mitt skepp året runt, och har gjort i drygt 4 år nu.
    Men det är nog samma känsla av frihet antar jag.
    God Fortsättning

    SvaraRadera
  2. Kul att se edra maträtter på lite olika ställen!

    Ha det gott o njut.....Kram

    SvaraRadera
  3. Intressant! Jag hade aldrig hört talas om torsktunga förut och blev tvungen att googla på denna "norska delikatess". Önskar god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  4. God Fortsättning. Så spännande med Torsktunga - det har jag aldrig hört talas om
    Kram

    SvaraRadera
  5. Maten är den huvudsakligaste födan. Kram & Ät & Må gott

    SvaraRadera