söndag 9 augusti 2015

Uselt

beteende har vi sett exempel på i sommar.

Bedrövligt hur vissa människor kan uppföra sig.
Här kommer några episoder.

I Bengtsfors kom det en svenskregistrerad husbil till ställplatsen.
Fyllde och tömde och drog sedan till gratisparkeringen bredvid.
När vi skulle åka frågade grabben som skötte stället om vi sett någon som fyllde och tömde.
Det såg vi men vad vi inte såg var att gubben tog en dusch medan tanten fyllde vatten.
Han som skötte om stället hade hört att någon var och duschade.
Han tog ju för givet att de var på väg in och frågade om vi såg vart de tog vägen.
Slån på käften sa jag, han står där nere vid vattnet.
Hur han gjorde vet jag inte.

I Håverud var det en gammal bekant från det nedlagda pappersbruket som skötte campingen.
Kom tidigt varje morgon och tog betalt.
Dag två berättade han att två tyska bilar tydligen hade gått upp extra tidigt och försvunnit utan att betala.

Nu till det värsta!
På väg från Håverud till Trollhättan blev vi omkörda av en firmabil med släpkärra.
Det var heldragen linje och vi hade möte samtidigt.
Det hindrade inte idioten, mötande bil och jag fick hålla ut på vägrenen.
Strax därefter så for bilen in på en parkeringsficka och släpet fortsatte vägen fram.
Han hade tappat släpet på vägen.
Tänk om det hänt sekunder innan när han körde om och hade möte samtidigt.
Jag tänkte stanna men gjorde inte det på grund av trafik, jag ångrar det djupt.
Jag skulle ringt efter polis!

I Trollhättan finns en fin ställplats vid kanalen.
Dit kom husbilsfolk från buskparkeringar ogenerat och tömde toaletter och bar vatten.
Borde skämmas.

Sjötorp är ett populärt ställe!
Vi anlände tidigt och tog näst sista eluttaget.
Strax kom en tysk och tog det sista bredvid oss.
Strax därefter kom ytterligare två tyska bilar som tydligen kände den första, de trängde ihop sig och omringade oss.
Inte nog med det, de kopplade in sig alla tre med hjälp av dosa i samma uttag.
Detta innebar ju att även vår säkring löste ut ideligen.
När jag påtalade det så skakade  de på huvudet och låtsades inte förstå något över huvud taget.

I Furuvik stod vi på camping.
Där berättade en kvinna att det var en annan kvinna som hade  tömt toan i hon vid dricksvattenkran, trädde röret på kran och spolade ur kassetten.
Kanske tur att inte jag såg det! 

Det verkar vara brist på uppfostran.
Undra på om bobilsfolket har fått lite skamfilat rykte!

Nog om detta.
Vi hade i alla fall en fin resa runt Vänern med många upplevelser!

Filipstad är ett fint minne!
Alla var skötsamma där så vitt jag såg!

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Usch vad en del kan förstöra för oss andra skötsamma!
    Inte undra på att många ogillar Bobilsfolket då!

    Ha det gott o njut/Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig Lennart, jag blir lika upprörd som du. Uppförande och ordning finns sällan nu för tiden. Det är bara jag, som gäller utan hänsyn till andra.
    Jag läser just nu en tungläst bok, Tänka snabbt & långsamt, som egentligen är psykologi. Där ges svaret delvis, på att människor uppför sig så här.
    Denna gången hävdar jag bestämt att du delar detta inlägg på Husbilsklubben. Kommer det att finnas några som inte tycker som du och jag? Låt oss få se svaret på detta!

    SvaraRadera
  3. De finns överallt, de som förstår för oss andra och som inte kan uppföra sig som folk. Vi har också försökt att tala folk tillrätta, men de förstår inte eller så låtsas de som ingenting. Vet inte hur man skall hantera dessa människor som inte tar hänsyn till andra och som förstör för alla.....

    SvaraRadera
  4. Men gud vad jag skäms över dessa människor. Vi springer nästan benen av oss och vill betala för oss DIREKT !! vi kommer till ett ställe. Jag vill inte skämmas och utnyttja...som många andra tydligen gör. Det har man sett dessutom. Att man är så snål o inte kan betala för sig vad det kostar...då ska man inte stå där ens. Fy så trist. Inte konstigt att alla husbilar blir dragna över samma kam. Sen finns det puckon lite varstans...och många efter vägen. Tur att det inte hände någon olycka där för er. Kram

    SvaraRadera