tisdag 2 juni 2015

Skandalen

Electrolux service fortsätter!

I går skulle jag få besök av Electrolux service i Jordbro för sjunde gången!
De har varit hos mig sex gånger tidigare utan att kunna laga kylskåp!
Fyra gånger 2010 och två gånger 2015.
De kom inte alls i går.

Dessutom har ju Linköping och Eskilstuna gjort bort sig fullständigt.

Jag pratade men chefen, Jordbro, i fredags för säkerhets skull.
Jo då de hade fått hem delar och skulle komma måndag morgon.
Jag talade om att jag skulle iväg men fick väl lov att vänta en stund om jag ville få skåpet lagat.

När jag vaknade i går morse blev jag direkt lite skeptisk, det regnade.
Jag var redo och började vänta kl. 07.00.

Efter tio ringde en figur och pratade om ett garage i Jordbro, var han rädd för regndroppar?
Jag är inte intresserad av något garage i Jordbro svarade jag.

Han påstod att jag hade service bokad från 09.00 till 11.00.
Är du inte här 11.00 så åker jag väster ut sa jag.

Det kom ingen så jag rullade.

Telia och Electrolux ligger nu lika i tävlingen om Sveriges sämsta kundservice!

Klicka här om ni vill läsa vad som hänt tidigare!

Fortsättning följer!
-----------------------------------------------------------------------------------

Jag är singel några dagar så jag skall hälsa på kompisar!
Rullade därför väster ut och kom till en känd plats!

Fårtallen!

I all sin prakt!

Här står jag som alltid bra med fullservice!
Behöver ju el. till det trasiga kylskåpet!

Götlunda har egen potatis!

Har egen glass också!

Hörde på radion att va haft den kallaste maj på 50 år!

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Men Lennart, vad är det som händer med kylskåpets reparatörer! Det verkar inte riktigt klokt att det ska vara så. Nu börjar även jag härskna till när du berättar hur du blir behandlad. Finns det ingen stolthet bland företagarna.
    Önskar dig en trevlig tur till goda vänner där det finns el.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  2. Så fruktansvärt dåligt av så stort företag!
    Hoppas du får trevligare med utflykten :-)

    Ha det gott o njut...Kram

    SvaraRadera
  3. En Röd Tumme ned, helt ok, den behövs ges till flera. Kram

    SvaraRadera
  4. Där är det verkligen tumme ner...en rejält stor tumme ner. Vad pysslar dom med. ?? Finns inget som heter service där inte. Stackars er. När ska ni få någon reda i erat kylskåp?? Lycka till med ert fortsatta kämpande. Kram

    SvaraRadera