lördag 16 maj 2015

Utflyktsdag

i går!

Vi var på förmiddagen på Munktellmuseet!

Vår medlem och sakkunnige guide Ingemar!

Ångmaskin drar ett tröskverk!
Tröskverk minns jag från barndomen!

Välkända traktorer!

Den också!

Gammal!

Tändkulemotor!

Ånglok!

Skördetröska modell Ä!

Han själv på väggen!

Väghyvlar var vanliga förr!

Den fick vi lyssna på!
Vilken musik!

Vilka fantastiska maskiner man kunde tillverka förr!
Helt otroligt!

På eftermiddagen gick bussen till Julita Gård men där har vi varit tidigare.

Vi avslutade dagen med middag.
Firade att det var 49 år sedan som Irene och jag träffades!

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Ett alldeles exemplariskt bra upplagt besök på Bolinder Munktell Museet. Jag måste nog åka tillbaka och läsa in mera beskrivningar. En eloge till styrelsen för detta besök. Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med alla gamla traktorer att kolla runt på!
    Men jag saknar en gammal Nuffield!
    Det var min första kontakt med traktorer!
    Nu har jag kört så många genom åren så man
    har tappat räkningen på alla :-)
    Är väl därför det känns i kroppen här o där!

    Ha det gött.....Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till så många härliga år tillsammans!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis. Då instämmer vi också till ert jubileum:) Ha det fortsatt bra. Kram

    SvaraRadera