tisdag 26 maj 2015

Följetongen

Electrolux fortsätter!


I onsdags hade jag besök av Electrolux.
Efter 1 1/2 timme konstaterade han att delar måste beställas.

Tidigast han kunde återkomma var måndag, ( i går ).
På förmiddagen skall jag till doktorn men på eftermiddagen går det bra sa jag.

Han tittade i kalendern och sa han skulle ringa på fredag, ( i fredags), för att bestämma tid.

Tror ni han ringde i fredags?
Svar nej!

När jag kom ur duschen i går så morse ringde han.
Han hade delar så det skulle fixas.

Du är välkommen efter 13.00 men nu går inte för jag är på väg till doktorn svarar jag.
Han kan inte efter 13.00 utan måste komma på förmiddagen och då kan jag inte.

Då hotar han med att stryka ordern!
Det kan du väl ändå inte göra när skåpet inte funkar.
Han hotar igen då trycker jag av samtalet eftersom det inte går att prata vettigt med honom.

Nu förstår jag:
Redan i onsdags visste han att han ej kunde komma på måndag eftermiddag.
Han undanhöll sanningen och sa att han skulle ringa fredag, struntade i det och kom ändå på måndag förmiddag.
Han undanhöll mig sanningen i onsdags.
Alternativet är ju om möjligt ännu värre, att han skulle bokat in en annan kund med vetskap om min situation.

Efter en stund så ringde chefen i Jordbro!
Vi hade en häftig diskussion som slutade med att han skulle ordna med service och ringa mig efter 13.00.

Strax efter 13.00 så ringer servicekillen och meddelar att han är på väg.

Det första han gör när han kommer är att presentera ett skriftligt kostnadsförslag på åtskilliga tusen.
Jag skall inget betala säger jag.
Då frågar han:
- Är inte skåpet från 2009?

Han var här förra veckan men upptäckte tydligen inte att han försökte reparera ett annat skåp som jag bytte bort för fyra år sedan.
2009 var det år då vi köpte första husbilen, Solifer.
Det var skåpet i den som gjorde att Electrolux i Jorbro plågade mig en månad.
Är det det skåpet de försöker laga? Undra på att delarna inte funkar!
Tydligen hade de blandat ihop skåpen
Ordning och reda!
Tänk att han påminde mig om den resan 2010!

Efter att ha bytt ut en del grejer så packade han ihop verktygen och stängde luckan för att sätta sig i servicebilen.
Vi var inlåsta på parkeringen så han kunde inte smita.

Funkar det nu sa jag?
Ja svarar han varpå jag går in och sätter på kylskåpet.
Fungerade precis lika illa som tidigare.
Funkar inte på gas!

Han verkade förvånad men inte jag.
Jag tror inget förrän jag med egna ögon ser att det fungerar!

Nu skall han beställa mera delar och återkomma.

Vill ni läsa tidigare story så klicka här!

Sådana här historier kostar en hel del pengar och som alltid får kunderna betala.
Garanti innebär ju att jag tillsammans med övriga kunder betalar solidariskt.

Ser verkligen fram emot ett slut på den här historien!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Heregud va uruselt dålig service från Electrolux!
    Inte undra på att folk blir förbannade med all rätt!
    Hoppas bara vi klarar oss från sånt skitfolk :-)

    Ha det gött ändå....Kram

    SvaraRadera
  2. Det var dåligt att blanda ihop detta. Nu hoppas vi att det ordnar sig.
    Nisse

    SvaraRadera
  3. Missnöjd = Högstatus, skrev jag igår. Kram

    SvaraRadera
  4. Men stackars er. Vilket elände. Kram

    SvaraRadera
  5. Men stackars er. Vilket elände. Kram

    SvaraRadera