tisdag 4 november 2014

5:2

är en metod för att hålla koll på vikten. Vi provar den metoden nu!

Vi började i inledningen av denna resa och hittills har det gått bra!


Två dagar i veckan lever vi på totalt 500 respektive 600 kalorier per dag!
En middag kan bestå av ett hårdkokt ägg!
Det fiffiga med den här varianten är att  man får äta lite även på fastedagarna.

De andra dagarna festar vi ungefär som vanligt!
Fastar två och festar fem alltså!

Jag trodde det skulle vara jobbigt men det går alldeles utmärkt, inga egentliga hungerkänslor!
Viktigt att dricka vatten!

Vi har som mål att minska vikten med 4-5-kilo var.
Det skulle kännas smidigare!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Jag(Rolle) brukar oxå köra med 5:2 dieten!
    Köps på systembolaget(Ha Ha)
    Ibland blir det även 7:2 diet med!
    Hittills så håller jag min nedgång på 12 kg!
    Men brukar köra 1 timmes Walking var dag.
    Efter det så blir det cykling i pannrummet(motionscykel)
    Så skönt att röra på sig.....

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Många gillar den där dieten, men för mig skulle det aldrig funka. Jag är galet beroende av att äta regelbundet och tillräckligt, annars får jag blodsockerfall och migrän... :(

    SvaraRadera
  3. Semester och banta, ingen bra kombination. Jag skulle nog springa ett varv om dagen istället. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag skulle inte heller fixa att ha någon bantning...jag är som en bäbis...vill äta lite men ofta:-D. Men lycka till ni 2. Kram

    SvaraRadera