torsdag 23 januari 2014

Småländskt

så det förslår!

Plötsligt slog det mig att alla våra fordon är från Småland!

Om KABE tror jag att ni vet vad jag tycker så i dag skall jag skriva om Skeppshult

När jag fyllde 50, 1998, fick jag en cykel av jobbet, en Skeppshult!

Irene tyckte den var så fin att vi fick lov att köpa en till henne också, så vi hade varsin!

Skeppshult kostade då, 1998, 6 000 kronor!
Det gick att köpa en cykel för under femhundra kronor.

Skeppshult var alltså minst sagt dyra men vilken kvalitet!

Cykelarna har rullat i mer än femton olika länder!
Cykelsemester fem somrar på Bornhom!
Cykelsemester en sommar i Danmark!
Cykelsemester en sommar på Åland!
De har varit med på våra bobilsresor!
De har rullat på många utflykter i Sverige!

Cyklarna är nu över 15 år gamla och fortfarande lika bra!
Min cykel har rullat över 1 500 mil och är nästan som ny!
De ni!

 Ni har väl inte glömt vilken insats cykeln gjorde när vi flyttade från hus till lägenhet!

Man får vad man betalar för sägs det!
Det tror jag på!
Vågar jag säga svensk kvalitet om våra tre fordon?
Jo jag vet att många delar kommer från andra länder.

Naturligtvis blev det en runda i går också!

Irene väntar på eftermiddagskaffe vid stranden!

Lev väl!

8 kommentarer:

  1. Visst är det mycket pengar då man skall ut med det på en gång. Men kvalité lönar sig i längden!!. Idag känns det som min bästa årstid börjar! Solen skiner och faktisk värmer!!! med svenska mått mätt :-) Jag älskar vårvintern. Kramar

    SvaraRadera
  2. Att sitta vid havet och få fika serverat skulle jag också kunna tänka mig. Här hemma faller det lite fina snöflingor och jag ska snart gå till jobbet, allt är som vanligt med andra ord hos oss hihihi
    Njut och ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jasså det blev cykel snack hos dej med idag:) Men det håller väl snart på närma sig cykelsäsongen...ialla fall hos oss...om man väntar en sisådär 3 månader till:-)) Det gäller att passa på att cykla och se sig om. Det är ju så mycket behagligare med cykel än att bara promenera hela tiden. Ha det gott i solen. Kram

    SvaraRadera
  4. Brukar ju vara så att lägger man till lite extra så får
    man ju kvalite också,billigare i längden ju!!
    Som med det mesta som sagt var,även Bobilar!!
    Men Adria håller ju bra kvalite t ett mindre pris!

    Ha det gott o njut/Kram

    SvaraRadera
  5. Endast det bästa är gott nog, är min devis. Därför köper jag också "småländskt". Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag vill också tänka att Skeppshult är helt svenskt. Min fru fick en röd Skeppshult av mig 1994. Den har hon kvar fortfarande. Suverän cykel.

    SvaraRadera
  7. Cyklar med kvalité är ju inte fel. Min gamla minicykel, Monark, fick jag när jag fyllde 10 år och den har jag med i husbilen. Funkar kanon den med :)
    Kram

    SvaraRadera