tisdag 10 december 2013

Vardagsbestyr

i går!

Vi var hemma i Fuseta hela dagen!

Tvättade!

Lagade mat gjorde Irene!
Jag diskade!!

Bokläsning!

På eftermiddagspromenaden såg jag en båt som låg lite konstigt jämfört med de andra
Så upptäckte jag en fiskarfarbror som hade  ramlat ur båten och låg i vattnet.
Han hade nog lutat sig för mycket över kanten!
Han kom simmande mot kajen men jag vågade inte fota förrän han hade fast mark under fötterna.
Bra gjort att kunna simma med så mycket kläder och stora stövlar!

Jag var faktiskt beredd på handräckning tillsammans med några andra på kajen!

Han såg inte alls glad ut när han tömde stövlarna!
Kepsen satt kvar på huvudet, precis som på mig när jag dök på västkusten förra året!

På torget sattes julgranen upp!

Barnen stod i kö för att få smycka granen!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Ja ni verkar ha ett tufft jobb där nere i södern !!
    Lika tufft att ta ett ofrivilligt dopp för fiskarn :)

    Ha det gott i Solen/Kram

    SvaraRadera
  2. Aj då..tur att det gick bra för fiskare mannen. Han var väl för ivrig:-)) Kram

    SvaraRadera
  3. Julgran = julstämning förstår jag.

    SvaraRadera
  4. Då får ni lite julstämning när granen kommer på plats.
    Tur att det gick bra med fiskaren.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad brun du blivit Lennart och granen var grön och fin. Fast våra är nog snäppet vassare. Kram

    SvaraRadera
  6. Säger som Matts... så brun du är Lennart!
    Ja... tvätta måste man göra ibland :)
    Tur att fiskaren kunde ta sig iland för egen maskin!
    Kram

    SvaraRadera